انجمن های علمی و فنی را جدی بگیریم

۲۴م اسفند ،

طبق آمارها در حدود ۱ درصد دانشجویان در انجمن های علمی و فنی عضو می باشند که با توجه به نقش این انجمن ها در پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

دکتر جلال شایگان، استاد دانشگاه و عضو انجمن مهندسی شیمی ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از دلایل کمرنگ شدن نقش انجمن های علمی و فنی عدم توجه اعضا هیئت علمی دانشگاه ها به این انجمن ها است که این امر نیز در محیط های صنعتی به همین ترتیب به چشم می خورد و این عدم توجه کم رونقی این انجمنها را به دنبال دارد.
 
وی با بیان اینکه سازمانهای دولتی جایگاه و نقش این انجمنها را درک کنند افزود: وزارت علوم به عنوان متولی این انجمنهای علمی و فنی در سالهای اخیر در تلاش است که به نحوی به یاری این انجمن بیاید و این حمایت سبب شده تا نقش این انجمنها در فضای علمی و صنعتی و برنامه ریزی و کشور پر رنگ تر شود.
 
دکتر شایگان تصریح کرد: مسیر تحصیلی دانشجویان هم رشته های به صورتی است که از زمان ورود به رشته های مهندسی که همراه با زحمت بسیار است و بعد از طی چهار ساله مهندسی و مقاطع بالاتر و جذب بازار کار شدن کمتر به فکر عضویت در انجمنهای علمی می باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: باید با آشتی و نزدیکی هرچه بیشتر دانشجویان، اساتید و کارشناسان و متخصصان صنعتی با این انجمنها به شکوفایی و پویایی آنها کمک کرد و فضای علمی و پژوهشی انجمهای علمی را به جایگاه واقعی خود برسانیم تا در مسیر رشد و پیشرفت کشور موثر و مفید واقع شوند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.