انجمن هنرمندان جوان تجسمی راه‌اندازی می‌شود

هنر > تجسمی
دبیر ششمین جشنواره هنر جوان از راه‌اندازی انجمن یا باشگاهی متشکل از هنرمندان جوان برجسته رشته‌های تجسمی در حوزه هنری خبر داد و گفت: این انجمن می‌تواند محفلی برای تضارب آرا و ارتقای هنر نزد هنرمندان جوان باشد.

به گزارش ایرنا، اصغرکفشچیان مقدم افزود: پنج دوره جشنواره هنر جوان برگزار شده و اگر در طی این مدت در هر رشته تنها سه جوان مستعد شناسایی و معرفی شده باشد،امروز ما بیش از ۱۰۰ هنرمند برتر از سراسر کشور داریم.

وی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی هنر جوان پیشنهاد تشکیل باشگاه یا انجمنی متشکل از برگزیدگان دوره‌های مختلف این رویداد را به رییس بخش تجسمی حوزه هنری ارایه کرده است، توضیح داد: حوزه هنری قول مساعدی دراین زمینه داده که امیدواریم با اجرایی شدن آن هنرمندان برتر این دوره از جشنواره به همراه اعضای افتخاری آن شامل جوانان برگزیده پنج دوره گذشته در این انجمن جمع شوند.

این هنرمند نقاش ادامه داد: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی هنری برای جوانان تهرانی و شهرستانی عضو، در طول تابستان از دیگر فعالیت‌های جنبی این رویداد به شمار می‌رود.

به گفته وی،تشکیل این انجمن می‌تواند علاوه بر عضویت برگزیدگان جشنواره تجسمی جوان، اعضایی از هنرمندان برتر سایر جشنواره‌ها را به صورت افتخاری در برداشته باشد و با ارایه کارت‌هایی مخصوص امکان استفاده از تسهیلات موجود در حوزه هنری برای این افراد فراهم کند.

دبیرششمین جشنواره هنر جوان به بخش‌های رقابتی این رویداد اشاره کرد و توضیح داد: به خاطر علاقه هنرمندان جوان بخش “ویدئو و فتو آرت” نیز به بخش‌های رقابتی جشنواره افزوده شد.

ضمن اینکه تمام تلاش ما این است که رشته‌ها به متولیان اصلی آنها واگذار شود.

وی به لزوم ارتباط موثر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی با نهادهای هنری تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای بعد از کشف استعدادهای هنری جوان وجود ندارد، در این زمینه باید برنامه‌ریزی کلانی صورت گیرد.

به عقیده این هنرمند پیشکسوت،جشنواره‌های هنری می‌تواند مسیری برای راهیابی استعدادهای هنری به دانشگاهها باشد.

ششمین جشنواره تجسمی هنر جوان در هفت گرایش “نقاشی و طراحی”،”کاریکاتور”،”نقاشیخط یا نقاشیخط”،”تصویرسازی”،”پوستر”،”حجـم” و “ویدئوآرت و فتوآرت” برگزار می‌شود.

زمان تحویل آثار به دبیرخانه جشنواره ۲۵ شهریور تا ۱۵مهر ماه اعلام شده و آثار پس از داوری در آبان و دی‌ماه امسال در قالب نمایشگاهی عرضه می‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.