انحلال پارلمان برای مصر گرفتاری ایجاد می‌کند

انحلال پارلمان برای مصر گرفتاری ایجاد می‌کند

جام جم آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دادگاه قانون اساسی با انحلال پارلمان گرفتاری در مصر ایجاد می‌کند،اظهار داشت: ‌پیش بینی می‌شد پروسه انقلاب مصر بعد از تشکیل پارلمان و انتخاب رئیس جمهور به طور منطقی با اراده مردم تکمیل شود اما این اقدام می‌تواند رفتار سویی را در آینده تحولات مصر بوجود آورد که تبعاتش را باید رصد کرد.

علی لاریجانی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت،‌  درباره انحلال پارلمان مصر با حکم دادگاه قانون اساسی گفت: این تصمیم از یک کار غیرعادی حکایت می‌کند چون واکنش‌های داخلی و خارجی در مصر به آن زیاد بود.

وی تصریح کرد: بهترین راه آن است که همه در مصر تسلیم اراده مردم شوند چون برخی کشورهای منطقه که خواستند از اراده مردم فرار کنند چالش‌های آنها افزون شد.

مردم به دنبال تصمیم دادگاه عالی قانون اساسی مصر درباره لغو عضویت یک سوم نمایندگان پارلمان مصر و رای به ادامه حضور شفیق در انتخابات ریاست جمهوری در برابر این دادگاه تظاهرات کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ تشکیل پارلمان در مصر برای مردم انقلابی آن کشور یک نقطه اتکا و امید شد اما انحلال این نهاد به دستور دادگاه قانون اساسی می‌تواند نگرانی و هیجاناتی را در جامعه ایجاد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی  همچنین فضاسازی‌های بیرونی را بر نشست مسکو بی تأثیر خواند و گفت: ۱+۵ چارچوب توافقی با ایران را در نشست مسکو رعایت کند.

وی درباره نامه ۴۴ سناتور آمریکایی به باراک اوباما و درخواست از وی برای توقف مذاکرات با ایران بعد از نشست مسکو، یادآور شد: خیلی حرف جدیدی نیست، سناتورها از این کارها در کنگره آمریکا زیاد کردند، مهم این است که همان چارچوب توافق شده در مذاکرات قبل رعایت شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.