اندروید با نیم میلیارد کاربر پنج ساله شد

سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

فضای سایبر > نرم‌افزار
سیستم عامل اندروید پنجمین سالگرد تولد خود را درحالی جشن گرفت که در میان نیم میلیارد کاربر و کهکشانی از ابزارهای ارتباطاتی مختلف در سرتاسر جهان فعال شده‌است.

به گزارش تفسیری Cnet، اندروید در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۲ پنج ساله شد،‌ سیستم عاملی که پیر نمی‌شود،‌ تنها کامل تر شده و جایگزین دیگر سیستم‌های عامل می‌شود. تعداد کاربران این سیستم عامل در اواسط سپتامبر به نیم میلیارد نفر رسید.

در همان وقت اریک اشمیت،‌مدیر عامل شرکت گوگل اعلام نمود تعداد فعال‌سازی‌های اندروید در روز یه ۱٫۳ میلیون نفر رسیده است که با یک محاسبه ساده می‌توان دریافت که تعداد کاربران اندروید تا روز تولد پنج‌سالگی‌اش به ۵۷۰ میلیون نفر رسیده است؛ یعنی در ازای هر آمریکایی دو ابزار تحت اندروید و در ازای هر ۱۰ نفر از ساکنین جهان یک ابزار تحت اندروید وجود دارد.

سیستم عامل اندروید

با چنین سرعت رشدی تعداد کاربران اندروید پیش از تولد ۶ سالگی آن به یک میلیارد خواهد رسید، به این شکل اندروید در زمینه رسیدن به یک میلیارد کاربر فعال چند سال از فیس‌بوک جلوتر خواهد بود، آماری که با توجه به رایگان بودن باز نمودن حساب کاربری در فیس‌بوک و گران‌قیمت بودن نسبی ابزراهای تحت اندروید،‌بسیار قابل توجه به نظر می‌آید.

اندروید تا وقتی که نسخه ۲٫۱ یا Eclair آن وارد بازار نشد،‌ چندان شناخته‌شده نبود،‌ با این همه این نسخه از اندروید امروزه ۳٫۱ درصد از سیستم‌های اندرویدی را پوشش می‌دهد. پس از آن نسخه Froyo که هنوز در ۱۲ درصد از ابزارهای اندرویدی وجود دارد، وارد بازار شد.

امروزه نسخه نان زنجبیلی اندروید یا نسخه ۲٫۳ آن در حدود ۵۴ درصد از تبلت‌ها یا اسمارت‌فون ها را تحت پوشش خود دارد، پس از آن نسخه بستنی نانی (Ice Cream Sandwich) اندروید است که ۲۵٫۸ درصد از تجهیزات ارتباطاتی را پوشش داده است،‌این نسخه از اندروید بسیار کند بود از این رو نتوانست محبوبیت چندانی به دست آورد و پس از عرضه نسخه ۲٫۷ اندروید درحال به فراموشی سپرده شدن است.

سیستم عامل اندروید

تعداد اپلیکیشن‌های اندرویدی قابل دسترس برای کاربران ۵۵۶ هزار و ۸۰۲ اعدام شده‌است و برترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی به ترتیب گوشی‌های گلسی S3, S2, S سامسونگ می باشند. در حقیقت از ۱۰ گوشی اندرویدی محبوب جهان هشت گوشی گلکسی سامسونگ می باشند. درصورتی که روند محبوبیت اندروید به همین شکل ادامه پیدا کند،‌ در تولد ۱۰ سالگی، هریک از ساکنان زمین یک ابزار اندرویدی خواهند داشت.

اسمارت‌فون‌های اندرویدی جهان به ترتیب کلکسی S2، گلکسی S3، گلکسی S، گلکسی نوت، HTC Desire HD، گلکسی Y، گلکسی Ace، گلکسی‌تب ۱۰٫۱، گلکسی نکسوس و HTC Evo 4G می باشند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.