اندروید ۴٫۴ کیت کت رسما معرفی شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

نارنجی به نقل از سی نت نوشت: همراه با از راه رسیدن نکسوس ۵ ، گوگل دقایقی پیش از نسخه تازه اندروید هم رسما پرده برداری کرد. می دانیم که اندروید نسخه ۴٫۴ کیت کت نام دارد و حالا زمانش رسیده که به طور خلاصه با مهمترین امکانات آن آشنا شویم.
 
 
مهمترین وعده کیت کت این است که مشکل نسخه های مختلف اندروید را روی دستگاه های مختلف حل خواهد کرد. گوگل می گوید کیت کت سیستم عاملی است که روی بسیاری از تلفن های اندرویدی قابل اجرا است و هدف این است که این سیستم عامل اندروید را برای یک میلیارد کاربر بعدی آماده کند.
 
 
به گفته گوگل کیت کت نسبت به نسخه های قبلی اندروید به حافظه کمتری نیاز دارد و به همین خاطر می تواند روی اکثر دستگاه های اندرویدی نصب شود. برای مقایسه کافی است بدانید که کیت کت نسبت به نسخه جیلی بیلی ۱۶ درصد حافظه کمتری مصرف می کند.
 
در اندروید ۴٫۴ سرویس های گوگل به طور گسترده تری در جای جای سیستم عامل در دسترس قرار گرفته و این شرکت می گوید این سیستم عامل به سازنده های دستگاه های اندرویدی اجازه خواهد داد تا همگی از آخرین نسخه این سیستم عامل استفاده کنند.
 
به جز ین بهینه سازی اصلی، در کیت کت بعضی تغییرات ظاهری نیز به وجود آمده که مهمترین آنها به این شرح است:
 
• ۱۲.۹ درصد استفاده بهینه تر از پیکسل ها
• رنگ یکدست Status bar با پس زمینه
• فونت تازه
• قابلیت شخصی سازی بیشتر برای صفحات خانگی
• شماره گیر هوشمند تلفن ها که می تواند به گوگل مپز هم متصل شود
• قابلیت تعریف مقصد برای پیام های متنی و هنگ اوت ها 
• بهبود در اپلیکیشن دوربین
در کیت کت سرویس Google Now نیز راحت تر در اختیار شما قرار می گیرد و با یک سوایپ از صفحه خانگی در مقابل شما خواهد بود. بعد از گفتن OK Google نیز می توانید از جستجوی صوتی گوگل استفاده کنید و به تلفن تان فرمان بدهید که موسیقی پخش کند، پیام بفرستد و…
 
اندروید کیت کت طی چند هفته آینده برای نکسوس ۴، ۷ و ۱۰ و همچنین گلکسی S4 و HTC One نسخه گوگل پلی ارایه خواهد شد و امیدواریم که بقیه تلفن ها نیز هر چه زودتر به جمع کیت کت خور ها بپیوندند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.