اندیشه تکفیری بزرگترین خطر برای جامعه بشری است

به گزارش خبرگزاری مهر، غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان شنبه ۱۳ خرداد ماه با “میشل عون” رهبر جریان مسیحی آزاد ملی ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و صحنه داخلی لبنان گفت‌وگو کرد.

میشل عون در این ملاقات با اشاره به بازدید خود از کلیساها و مراکز دینی مسیحیان در ایران و وضعیت ممتاز مسیحیان در کشورمان اظهار داشت: مسیحیان منطقه گرچه دارای روابطی با غرب هستند اما از لحاظ فرهنگی خود را جزئی از فرهنگ و تمدن جهان شرق دانسته و در ابعاد مادی و معنوی، در امتداد شرق قرار دارند. تفکر موجود در جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از تعالیم اصیل اسلامی است، بر خلاف تفکرات جریان‌های افراطی نوظهور در منطقه، همزیستی مسالمت آمیز پیروان دیگر ادیان را در کنار مسلمانان، به جهانیان اثبات کرده است.

 

رئیس جریان مسیحی آزاد ملی لبنان ضمن محکوم کردن کشتار مردم و به گروگان گرفتن افراد بی گناه از جمله گروگان‌های ایرانی و لبنانی، توسط گروه‌های مسلح در سوریه اظهار داشت: اندیشه تکفیری بزرگترین خطر برای جامعه بشری به شمار می‌رود.

 

میشل عون همچنین با اشاره به حوادث اخیر در شمال لبنان، بر اهمیت نقش و جایگاه بالای ارتش در کنترل اوضاع تاکید ورزید و اظهار داشت: در شرایط کنونی تقویت نقش ارتش در مدیریت امور از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 

رکن آبادی نیز در این ملاقات ضمن تشریح روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ اظهار داشت: پذیرفتن حق جمهوری اسلامی ایران در خصوص غنی سازی اورانیوم، یکی از دستاوردهای قابل توجه در  این مذاکرات به شمار می‌رود.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان همچنین با اشاره به تحولات اخیر در شمال لبنان، بر لزوم حفظ وحدت و انسجام طوایف مختلف لبنانی تاکید ورزید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.