اندیشه های شهید بهشتی در مقاطع سخت به یاری ملت ایران می آید

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: روح و اندیشه های شهید بهشتی همچنان در زمان جاریست و مطمئنم که در پیچ و خم های تند انقلاب به فریاد ملت خواهد رسید و آنان را یاری خواهد کرد.

محمود احمدی نژاد شامگاه سه شنبه به طور سرزده در مراسم گرامیداشت شهدای حزب جمهوری اسلامی در محل یادمان شهدای هفتم تیر حضور یافت .

وی در حاشیه این مراسم در گفتگویی با خبرنگاران با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله دکتر شهید بهشتی گفت: سال ۱۳۶۰ برای انقلاب اسلامی و حرکت تاریخی ملت ایران سالی ویژه است، چرا که مرزبندی روشنی بین آرمانهای انقلاب و اسلام ناب محمدی با جریانی که در مسیر تلاش برای تحقق آرمانهای انقلاب خالص نبود، ایجاد شد.

رییس جمهور افزود: در پی تحولات این سال همچنین مرزبندی ملموسی بین جریانی که به دنبال خدمت، تحقق ارزشها، استقرار عدالت، توحید و اعتلای انقلاب اسلامی بود با جریانی که کسب قدرت را دنبال می کرد، کشیده شد.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: شهید بهشتی انسان خودساخته ای بود که با همه وجودش در خدمت ملت، عدالت و توحید بود؛ ایشان از اندیشه ای منسجم و سازمان یافته، منطقی و آرمانی برخوردار و مدیری برجسته و بی نظیر بود که در سخت ترین شرایط کشور، ماندگارترین سند انقلاب اسلامی را که همان قانون اساسی است، تدوین کرد.

رییس جمهور گفت: شهید بهشتی در تحولات و شرایط سالهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، نظم و سازمان را پی ریزی کرد و در واقع افکار بسیار روشنی داشت که او را در تمام حوزه ها به صاحب نظری با احاطه کامل بر مسایل تبدیل کرده بود.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه شهید بهشتی از نظر اخلاقی در اوج بود، اظهار داشت: هر کس یکبار با ایشان برخورد می کرد، شیفته و جذب شخصیت او می شد؛ شهید بهشتی در واقع دریای علم، تواضع، حلم و شجاعت بود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه شهید بهشتی در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و در سخت ترین شرایط، یکی از زیباترین و والاترین جلوه های صبر تاریخ ملت ایران را به نمایش گذاشت، تصریح کرد: این شخصیت بزرگوار از جهات گوناگون مورد هجمه قرار گرفت و زشت ترین شیوه های ترور شخصیت علیه ایشان به کار گرفته شد، اما او به خاطر انقلاب و اسلام سکوت می کرد و سکوت ایشان نیز سکوتی الهی بود.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: شهید بهشتی جلوه هایی از صبر را به نمایش گذاشت که فقط از انسانهایی که جوهره و عمق وجود خود را برای شرایط دشوار پالایش و آماده کرده اند، قابل انتظار است.

رییس جمهور با بیان اینکه قدر و عظمت شهید بهشتی ناشناخته بود و در واقع این شهید بزرگوار مظلوم واقع شده بود، گفت: دشمنان ، ایشان را به درستی شناخته و به همین دلیل او را شهید و ملت را از وجود پر خیر او محروم کردند.

احمدی نژاد با اشاره به نقش و اهمیت رسانه ها در انتقال پیام شهید بهشتی به ملت ایران اظهار داشت: رسانه ها جز انتقال حقیقت و زمینه سازی برای استقرار عدالت، پاکی، اخلاص و احیای حقوق ملت وظیفه دیگری ندارند.

شبک***۱۶۵۲***

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۴۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.