انزجار اقلیت های دینی ایران از کشیش دیوانه آمریکایی

گروه میزگردهای تحلیلی ایرنا به منظور بررسی پروژه شکست خورده اسلام ستیزی و اسلام هراسی طراحان جنگ تمدن ها و مذاهب در آمریکا و غرب با ‘یوناتن بت کلیا’ نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی، ‘اسفندیار اختیاری کسنویه’، نماینده اقلیت زرتشتیان و’گیورک وارطان’، نماینده اقلیت دینی ارامنه شمال کشور در مجلس شورای به گفت و گو نشسته است.

*عمل وقیح این کشیش در واقع سوزاندن نام عیسی مسیح (ص) است

یوناتن بت کلیا’ نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معتقدم عنوان کشیش برای این فرد دیوانه ننگ است.

این فرد از نظر جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی کشیش نبوده و بویی نیز از انسانیت نبرده است.

بت کلیا افزود: این دیوانه اگر روحانی بود باید به فرمایشات حضرت مسیح که می فرماید ‘همسایه ات را همانند خودت دوست بدار’ عمل می کرد.

این دیوانه نه فقط به وجود خود بلکه به کتاب مقدس مسیحیان نیز اعتقادی ندارد و این عمل وقیح وی در واقع سوزاندن نام عیسی مسیح بوده است.

بیش از ۷۷ مرتبه در قرآن کریم اسامی روح الله، عیسی، مسیح و غیره اسم برده شده و حتی سوره حضرت مریم در این کتاب آسمانی وجود دارد؛ به غیر از این قرآن سرشار از اسم خداوند است؛ بر همین اساس این فرد دیوانه در واقع خداوند را سوزانده و بطور یقین جوابش را خواهد دید.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ادامه داد: ایکاش آنهایی که ادعای دموکراسی و حقوق بشر دارند و فکر می کنند با زور و چماق می توانند حرفشان را به کرسی بنشانند، جلوی چنین خودسری هایی می ایستادند.

هر چند که نباید از این مستکبرین انتظار زیادی داشت چرا که مقابل چشمان سربازان آمریکایی کلیساهای ما را در عراق منفجر کردند و این در حالی بود که برایشان اصلا اهمیتی نداشت.

اینگونه اقدام های وقیح برای آزاداندیشان و افرادی که به اعتقاد خود و دیگران احترام می گذارند، بسیار دردناک و شرم آوراست.

بت کلیا خاطرنشان کرد: کاشکی این مدعیان به ایران سفر کرده و از نزدیک شاهد روابط صمیمانه ادیان ابراهیمی با یکدیگر باشند و ببینند که کلیساهای قدیمی چگونه جزء آثار ملی صیانت و نگهداری می شود.

*توهین به هر دین آسمانی مورد تایید هیچ مذهبی نیست

‘اسفندیار اختیاری کسنویه’، نماینده اقلیت زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز می گوید: بطور یقین توهین به هر دین آسمانی به هیچ عنوان مورد تایید نبوده و تمامی آموزه های پیامبران الهی در راستای احترام به عقاید و نظرات انسان ها بوده است.

برای پیاده شدن آموزه های پیامبران الهی مدیران سیاسی بایستی همتی مضاعف کنند چرا که این گونه اقدام ها می تواند سبب مناقشه ادیان شود که برای هیچ کشوری مناسب نیست.

*بزرگان ادیان ابراهیمی چنین اقدام های جنون آمیزی را محکوم می کنند

‘گیورک وارطان’، نماینده اقلیت دینی ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی نیز در مورد اهانت اخیر کشیش آمریکایی می گوید: متاسفانه اینگونه افراط گری ها نسبت به ادیان در برخی از کشورهای جهان وجود دارد.

این فرد دیوانه در آمریکا نیز که لقب کشیش را با خود یدک می کشد، بطور یقین آموزه های دینی را به درستی فرا نگرفته و گرنه آموزه های الهی به پیروانش سفارش می کند که به ادیان دیگر احترام بگذارند.

نماینده اقلیت دینی ارامنه شمال کشور می افزاید: بطور یقین تمامی بزرگان ادیان ابراهیمی چنین اقدام های جنون آمیزی را محکوم می کنند.

ارامنه کشور در سال گذشته نیز که چنین اتفاقی روی داد عکس العمل نشان داد و با صدور بیانیه ضمن محکوم کردن چنین اقداماتی با تجمع اعتراض آمیزی خواستار رفع هر گونه افراط و تفریط در دین شدند.

یادآوری می شود وزارت امور خارجه ایران روز گذشته با صدور بیانیه ای اقدام سخیف، توهین آمیز و تحریک کننده یک کشیش نمای آمریکایی در اهانت آشکار به ساحت مقدس قرآن کریم – معجزه بزرگ پیامبر رحمت (ص) – را محکوم کرد و آن را در راستای پروژه شکست خورده اسلام ستیزی و اسلام هراسی طراحان جنگ تمدن ها و مذاهب در آمریکا و غرب دانست.

در این بیانیه افزوده شده است: بدون شک این اقدامات سخیف کشیش آمریکایی باعث ایجاد تنفر مذهبی شده و خشم و انزجار مسلمانان جهان را در پی خواهد داشت، امری که مسوولیت دولت آمریکا را در عدم اقدام برای پیشگیری از تکرار چنین اقدامات افراط گرایانه ای سنگین تر می کند.

گزارمیز**۹۱۸۷**۱۵۴۲**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۵۱۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.