انشعاب گیری از خط اصلی گازمتان در فولاد مبارکه صورت گرفت

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، ‘مجید محمودی’ افزود: بدنبال ارتقای خودباوری، عزم و اراده کارکنان فولاد مبارکه برای کاهش هزینه ها، کارگروهی متشکل از کارکنان توانمند امور مهندسی، ناحیه انرژی و سیالات و شرکت دژپاد توانستند، عملیات انشعاب گیری از خط اصلی لوله گازمتان را با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن به انجام رسانند.

وی اظهارداشت: گازمتان برای استفاده در واحدهای مختلف طرح شهید خرازی از جمله احیای مستقیم، فولاد سازی و ریخته گری مورد نیاز است که با انشعاب گیری از لوله اصلی به روش هات تب توسط کارشناسان خارجی با صرف هزینه ای بالغ برسه میلیارد ریال انجام می شد.

وی تصریح کرد: بدنبال خودباوری پرسنل فولاد مبارکه این انشعاب گیری در فضایی کاملا ایمن توسط تیمی متشکل از شرکت دژپاد ، نظارت شرکت فنی مهندسی ، مرکز ایمنی و فنی ، توزیع برق و سیالات و واحد مکانیک ساخت امور مهندسی در مدت شش ساعت انجام شد.

وی با اشاره به دستاوردهای این طرح گفت: توانمند شدن هر چه بیشتر کارکنان شرکت فولاد مبارکه برای انجام کارهای بزرگ، فراهم کردن شرایط ایمن برای فعالیت روی شبکه گازهای قابل انفجار و جلوگیری از صرف هزینه های سنگین بدلیل حذف عملیات هات تب از اهم مزایای اجرای این پروژه است.

مدیر امور مهندسی شرکت فولاد مبارکه افزود: این سیال رسانی، افزایش تولید را برای فولاد مبارکه به ارمغان خواهد آورد.

شرکت فولاد مبارکه برای دستیابی به ظرفیت تولید۲/۷ میلیون تن فولاد و تولید آهن اسفنجی مورد نیاز آن در قالب طرحی با عنوان شهید خرازی درحال ساخت و نصب تجهیزات لازم است که تاکنون به پیشرفت قابل ملاحظه ای رسیده است.

۷۱۵۰/۱۰۱۱/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۱۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.