انصاری: از توفیقی استفاده می‌کنیم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: حتما در محیط علمی از وجود سرپرست سابق وزارت علوم استفاده خواهیم کرد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم، با اشاره به اهمیت و جایگاه اساتید و دانشجویان در انقلاب اسلامی، گفت: ما در قبل با جنگ تحمیلی روبرو بودیم و در این جنگ سپاه و بسیج ورود پیدا کرد و در حال حاضر برای مقابله با تهاجم جهانی ما نیاز به تربیت عاشقان علم و فناوری داریم.

وی ضمن تشکر از فعالیت‌های ۷۱ روزه جعفر توفیقی، گفت: بنده از طرف خود به عنوان یک شهروند و همچنین به عنوان معاون رئیس‌جمهور از آقای توفیقی تشکر می‌کنم. حقیقتا وی مصداق یک عالم است.

انصاری در ادامه حفظ اخلاق در جامعه را امری مهم و ضروری خواند و در عین حال تاکید کرد: عنصر اخلاق به خصوص اخلاق سیاسی آن‌طور که باید شایسته نظام و ایران نیست و رعایت نمی‌شود.

وی این جلسه را مراسم تودیع توفیقی ندانست و با بیان اینکه این جلسه، مراسم معارفه آقای فرجی‌دانا است، گفت: ما حتما در محیط علمی از وجود توفیقی استفاده خواهیم کرد.

انصاری با بیان اینکه دشوارترین مقاطع به لحاظ ساماندهی اقتصادی مقطع فعلی است، اظهار داشت: برای برون‌رفت از بیماری اقتصادی ما نیاز به کارهای تحقیقاتی داریم و از این رو دولت دست خود را رو به اساتید دراز می‌کند.

وی افزود: امیدوارم در دوره تازه وزارت علوم، جامعه علمی توسعه کیفی خود را عمق ببخشد تا ما به هدف بلند خود در سند چشم‌انداز دست یابیم.

انصاری با اشاره به اهمیت نظام علمی کشور، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم با ادبیات دفاع‌مقدس صحبت کنیم باید بگوییم که امروز خط مقدم برنامه‌ریزی در کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. سربازان این خط مقدم اساتید و دانشجویان عزیز می باشند و فرماندهان این عرصه وزیران علوم، بهداشت، روسای دانشگاه‌ها و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور است. سند چشم‌انداز جز با همت، تدبیر و فداکاری این مجموعه به دست نخواهد آمد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.