انصراف ایران از دبیر کلی اوپک صحت ندارد

۲۳م آذر ،

6-51.jpeg

وزیر نفت با اعلام این‌که کناره گیری ایران به نفع نامزد عراقی برای سمت دبیرکلی صحت ندارد، از تشکیل یک تیم بی طرف برای ارزیابی سه کاندیدای ایران،عراق و عربستان در یک سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رستم قاسمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت سی.ان.جی با تاکید بر این‌که ایران همچنان برای سمت دبیرکلی یک کاندیدا دارد، گفت: ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام در جهان در یکصد و شصت و دومین اجلاس اوپک دارای یک نامزد شایسته بود.

وی با اشاره به این‌که برای انتخاب دبیرکل باید اعضا بر سر یک نامزد اجماع کنند گفت: بحث‌های بسیاری پشت درهای بسته برای انتخاب نامزدهای یکی از کشورهای ایران، عراق و عربستان صورت گرفت اما اعضا بر سر هیچ کدام از این کاندیداها به توافق نرسیدند.

وزیر نفت با اعلام این‌که در مجموع اعضا توافق کردند که زمان دبیرکلی سالم البدری به مدت یک سال دیگر تمدید شود، گفت: براین اساس یک تیم بی طرف برای ارزیابی سه کاندیدا تشکیل شده است.

قاسمی با اشاره به این‌که در صد و شصت دو دومین اجلاس اعضای اوپک بحث های بسیاری در مورد وضعیت بازار نفت صورت گرفت، گفت: با توجه به رشد اقتصادی جهان در سال آینده به خصوص اتحادیه اروپا و ژاپن تصمیم گرفته شد که اعضای اوپک افزایش تولید نداشته باشند.

به گفته وی، سقف تولید ۳۰ میلیون بشکه‌ای نفت اعضای اوپک همچنان حفظ خواهد شد.

تولید گاز از سه فاز پارس جنوبی تا پایان امسال

وزیر نفت از تولیدی شدن فازهای ۱۲، ۱۵ و ۱۶ میدان گازی پارس جنوبی خبر داد و گفت:‌ برای پیمانکاران فاز ۱۷ و ۱۸ به سبب تاخیر در راه اندازی جرایمی در نظر گرفته خواهد شد.

قاسمی همچنین اظهار کرد که تاکنون تصمیم جدی در مورد سهمیه بندی گازوئیل گرفته نشده است.

ساخت ۵۶۰ باب جایگاه سی.ان.جی در آینده نزدیک

وی در مورد سیاست توسعه جایگاه‌های سی.ان.جی توضیح داد: در حال حاضر تعداد جایگاه‌های سی.ان.جی کشور بسیار بالاست به طوری که هم اکنون ۲۰۰۰ باب جایگاه در کشور در حال بهره برداری است.

وزیر نفت با اشاره به این‌که ایران دارای منابع عظیم گاز است، گفت: سی.ان.جی علاوه بر مزیت حمل ونقلی از نظر اقتصاد و محیط زیست نیز بسیار اهمیت دارد.

به گفته قاسمی، درحال حاضر گاز طبیعی ۳۰ درصد از سوخت خودروهای کشور را تامین می‌کند، به طوری که هم اکنون ایران بعد از پاکستان دومین مصرف کننده گاز سی.ان.جی در بخش حمل ونقل است.

تشکیل تیمی برای برطرف کردن نواقص جایگاه‌های سی.ان.جی و بنزین

وی در مورد قدیمی بودن و نواقص بعضی از جایگاه‌های سی.ان.جی و عرضه بنزین و گازوئیل نیز گفت: مدیران نفتی با انجمن جایگاه‌داران عرضه کننده فرآورده‌های نفتی و سی.ان.جی جلساتی داشته‌اند و بر همین اساس تصمیم گرفته شده تیمی برای برطرف کردن نواقص جایگاه‌ها تشکیل شود.

وزیر نفت با اذعان به بعضی از اشکالات در جایگاه‌های سی.ان.جی و بنزین گفت: با توجه به این که کارمزد جایگاه‌ها در حال حاضر کم است طرحی برای افزایش کارمزد این جایگاه‌ها تصویب شده که به زودی ابلاغ می گردد.

به گفته قاسمی، با اجرای این طرح علاوه بر رضایت جایگاه‌داران خدمات بیشتری نیز به مردم ارائه می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.