انعقاد تفاهم نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت/ آغاز طرح ملی کنترل کرونا از امروز

در راستای انتقاد تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح ملی کنترل کرونا از امروز در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشستی که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر موضوع انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان بسیج مستضعفین و این وزارتخانه برگزار شد، گفت: با همکاری وزارت بهداشت از چند نقطه مشخص طرح ملی را آغاز می‌کنیم و از ظرفیت‌های بسبج در این مسیر استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همه ظرفیت‌های درمانی بهداشتی و کادرهای تخصصی خود را آماده کردیم که در حجم وسیع و در جغرافیای مورد نظر با هماهنگی کادرهای بهداشت و درمان استانها و تحت نظارت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور این جهاد مقدس را توسعه دهیم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در کل کشور بیش از ۱۷ هزار خانه بهداشت و بیش از ۹ هزار مرکز جامع سلامت در شهرها و روستاها داریم؛ بنا داریم کاری سازمان یافته در این مراکز و پایگاه‌های بسیج آغاز کنیم و از طریق سامانه‌ها و تماس تلفنی با خانواده‌ها، موارد مشکوک به مبتلا را به این مراکز دعوت کنیم.

وی گفت: پس از دعوت، افراد دارای علایم در این مراکز بررسی می‌شوند تا اولا داروها و آموزش‌های لازم را برای مراقبت در منزل دریافت کنند و بعد هم با پیگیری روزمره وضعیتشان بررسی شود.

وزیر بهداشت افزود: این افراد هر روز از طریق سامانه یا تماس تلفنی ارزیابی خواهند شد، اگر بعد از ۳ روز از لحاظ جسمی بهبود نداشتند به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند، یا اگر نیاز بود با حضور تیم درمان، منازل گندزدایی و سایر اعضای خانواده ایزوله می‌شوند.

نمکی اظهار کرد: ارتباط ما با مردم از طریق سامانه و تلفن خواهد بود. همچنین در گلوگاه‌های شهرهایی که دچار شیوع شده اند هم، کنترل خواهیم داشت.

وی گفت: این طرح ابتدا از ۳-۴ نقطه کشور آغاز می‌شود و پس از ۳ روز کار را در سایر استان‌ها توسعه خواهیم داد، امیدواریم با یک همکاری مشترک، خبر خوش مهار کردن بیماری را به مردم اعلام کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه «آنچه امروز درباره مدیریت کرونا در کشور داریم از روزهای قبل بسیار سازمان یافته‌تر است»، خاطرنشان کرد: اگر امروز تعداد مبتلایان افزایش یافته، به خاطر افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها در کشور است که در تسریع شناسایی بیماران افزایش یافته است. فاصله مرگ‌ها با موارد ابتلا افزایش یافته و میزان بهبود یافته‌ها نیز حدود ۲۵ درصد مبتلایان است.

نمکی افزود: بنده سال‌ها پیش در بسیج واکسیناسیون کشور با سازمان بسیج مستضعفین همکاری‌های خوبی داشتم و این تجربه را در مبارزه با کرونا تکرار خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.