انعقاد ۱۲ قرارداد حفاری در میادین مشترک نفتی/ رشد ۳ برابری اعتبار توسعه میادین مشترک

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی که به شهر نفتخیز گچساران سفر کرده است، ظهر پنجشنبه در جمع مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: در میدان نفتی مشترک “پارس جنوبی” بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.

وی بیان کرد: همچنین در سال جاری ۲۰ دکل حفاری در منطقه نفتی مشترک “آزادگان” شروع به کار کرده اند.

قاسمی از رشد سه برابری اعتبارات توسعه میادین مشترک نفتی خبر داد و اظهار داشت:  این اعتبار در سال گذشته از ۱۵میلیارد به ۲۷  میلیارد دلار و در سالجاری به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: با تعامل خوبی که با کشورهای همسایه نفتی داریم، میزان تولید نفت در این میادین افزایش خواهد یافت.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ایران دوست:

    به نام خدا – استخراج سریع نفت میدان های نفتی مرزی و مخازن مشترک با عراق باید جزو اولویت و راهبرد نخست کشور ایران باشد ، بویژه با پایان یافتن منابع نفت جهان و منحصر شدن نفت در شمال خلیج فارس و با توجه به مجاورت اعراب با خوزستان ایران و نقش شیطانی دایمی انگلو – صهیون ها ( بویژه انگلیس خبیث ) در اختلاف افکنی میان اعراب و ایرانیان (که نمونه اش جعل نام خلیج فارس در قرن بیستم و جعل نام شط بغداد به شط العرب (دجله (تیزرو) یا اروند ) در قرن ۱۷ و حمایت از حمله صدام و حمایت ها از خلق عرب خوزستان و حمایت از دولت های سنی ضد ایران و….. ) همواره این احتمال واضح است که با تغییر در معادلات کنونی دولت های شیعه متمایل به ایران ، غرب به طمع غارت تنها باقیمانده نفت جهان در خوزستان اعراب سنی را به جان ایران می اندازند و اختلافات مذهبی را دامن زنند و خوزستان را به آشوب کشانند ! و این در پیشگویی های آخرالزمانی هم آمده که دشمنان ایران (تازی و رومی و تورگ به هم برآیند) به طمع تصاحب ثروت ایرانیان( نفت و گاز ؟) در کنار اروند رود همداستان شده ، به دشت میشان ( سوسنگرد و بستان و دشت آزادگان ؟! ) بی شمار هجوم می آورند و بسیار ایرانیان را می کشند تا به کام رسند و اهواز را گیرند و بیداد بسیار کنند ! و …. آری ! انگلیس و آمریکا وقتی تنها منبع نفت باقیمانده جهان در قلمرو ایران و خلیج فارس باشد یقین بیکار نمی نشینند و اعراب سنی و سلفی و حتی ترکیه را به کارزار با ایرانیان برخواهند انگیخت تا با اشغال آخرین منبع نفت جهان مانع زوال تمدن صنعتی غرب شوند و این همانی است که باید استراتژیست های ایران تا سده آینده پیش بینی نمایندو هم استخراج نفت تنها روی حوزه های مشترک با عراق متمرکز شود و هم چاره اندیشند که دستکم با این نرخ رشد منفی زاد و ولد ایرانیان شیعه و نرخ بالای زاد و ولد اعراب سنی سلفی همسایه تا دهه های آینده خاک مقدس ایران و ثروت بی پایان آن که امروز به کمک اشتغال و ازدواج و فرزند آوری جوانان نجیب ایران نیامد ، فردا مفت و آسان به چنگ دشمنان حریص و خبیث ایران نیافتد !!!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.