انفجارهای خونین در عراق حکم اعدام برای طارق الهاشمی

جهان > خلیج‌فارس– گروه بین‌الملل:
دیروز در حالی ۶۰نفر در جریان انفجارهای زنجیره‌ای در گوشه و کنار عراق کشته شدند که شبه نظامیان القاعده مسئولیت بیش از ۱۳۰عملیات را در این کشور به‌عهده گرفتند.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، در ۲۰انفجار زنجیره‌ای که در استان‌های مختلف عراق طی ۲۴ساعت گذشته رخ داد، دست‌کم ۶۰نفر کشته و ۲۰۰نفر دیگر زخمی شدند. هدف اکثر این حملات نیروهای امنیتی و پلیس عراق بودند.شدیدترین این انفجارها، شرکت نفت شمال در کرکوک را هدف قرار داد که به کشته‌شدن دست‌کم ۱۱نفر از گارد تأسیسات نفتی و زخمی شدن ۱۷نفر دیگر منجر شد. این انفجار در پی منفجر شدن یک خودروی بمبگذاری شده در استان کرکوک در شمال عراق رخ داد.

استان بصره در جنوب عراق هم از این انفجارها در امان نماند و در انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی یک بازار محلی در مرکز شهر، دست‌کم سه نفر کشته و ۲۴نفر دیگر زخمی شدند. اما در شمال عراق و در موصل، انفجار یک خودرو، به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر شد. در استان نینوا و در شهر تلعفر هم یک خودروی بمبگذاری شده، جان دو نفر را گرفت و زخمی شدن هفت نفر دیگر را به‌دنبال داشت. این درحالی است که در بغداد پایتخت عراق هم افراد مسلح با حمله به یک پست بازرسی متعلق به ارتش عراق، ۱۱نظامی ازجمله دو افسر را کشته و هشت سرباز را زخمی کردند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که شبه نظامیان القاعده مسئولیت وقوع ۱۳۱انفجار را در مناطق مختلف عراق به‌عهده گرفتند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه موسوم به دولت اسلامی عراق وابسته به القاعده در گزارشی مفصل با اشاره به اینکه در مناطق مختلف بغداد و استان دیالی در شمال شرق بغداد این حملات را صورت داده، افزود: این عملیات‌ها از ابتدا تا ۲۸‌ماه رمضان انجام گرفته و در جریان آن، ۴۵بمب و۹خودروی بمبگذاری شده را منفجر کرده و بیش از ۱۵حمله مسلحانه را در مناطقی از بغداد صورت داده است. این گروه همچنین اعلام کرد که در استان دیالی ۶۵حمله را صورت داده که در جریان آن، ۵۰ بمب و ۱۰خودروی بمبگذاری شده را منفجر و ۱۵عملیات مسلحانه را صورت داده که اغلب ارتش و پلیس و شوراهای بیداری را هدف قرار داده بود.

دادگاه عالی کیفری عراق روز گذشته به صورت غیابی،طارق الهاشمی،معاون سابق رئیس جمهور عراق را به اتهام دست داشتن در حملات تروریستی این کشور به اعدام محکوم کرد. سخنگوی این دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: طارق الهاشمی به اعدام با چوبه دار محکوم شده است. معاون سابق رئیس جمهوری عراق که از ماه مارس حکم بازداشتش صادر شده همچنان متواری است. وی پس از صدور حکم بازداشت به منطقه خودمختار کردستان عراق گریخت و سپس به قطر و ترکیه رفت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.