انفجار انتحاری در پیشاور بیش از ۳۶ کشته و زخمی برجای گذاشت / کشته شدن ۲۶ تن در کراچی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

یک بمب‌گذار انتحاری با منفجر نمودن خود در شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان سبب کشته شدن یک افسر بلندپایه پلیس و دست کم شش تن دیگر شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات پاکستانی گفتند که فرد بمبگذار خودروی هلال حیدر یک معاون سربازرس پلیس را در یک منطقه پر ازدحام شهر هدف قرار داد.

روزنامه پاکستانی اعلام نمودند گاردهای مخصوص پلیس در میان کشته شدگان می باشند.

شهر پیشاور در نزدیکی مناطق قبیله نشین پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان قرار دارد که یکی از پایگاه‌های شبه نظامیان طالبان و القاعده است.

در ماه‌های اخیر شبه نظامیان در داخل و نزدیکی شهر پیشاور عمدتا مقامات بلند پایه پلیس را هدف حمله قرار داده‌اند.

پلیس اعلام نمود دست کم ۳۰ تن از جمله عابران در انفجار اخیر مجروح شده‌اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی محلی اوردو زبان “آری” پاکستان گزارش تفسیری داد: در درگیری‌های جداگانه در شهر بندری کراچی واقع در جنوب پاکستان، دست کم ۱۲ تن کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

در پی درگیری‌های مسلحانه در لیاقت‌آباد واقع در کراچی که جزو آرام‌ترین شهرهای منطقه محسوب می‌شود، سه تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند که دو تن از آنها از شبه‌نظامیان حامی دولت پاکستان می باشند.

همچنین در جریان این درگیری‌ها دو دستگاه اتوبوس و یک کامیون نیز به آتش کشیده شد. یک مرد نیز به ضرب گلوله کشته شد. دو جسد مثله شده نیز از زیر پلی در منطقه لیاقت‌آباد در کراچی یافت شد. پلیس پاکستان می‌گوید این دو تن دو روز پیش ربوده شدند و قتل آنها به نظر یک کشتار هدفمند می‌آید.

صبح سه‌شنبه نیز هنگامی که دو فرد مسلح ناشناس سوار بر موتورسیکلت به یک خوردو در منطقه سدار شهر کراچی حمله نمودند، دو تن دیگر کشته شدند. پلیس این حمله را یک کشتار هدفمند قومی توصیف‌ می‌کند.

یکی از رهبران ائتلاف جعفریه نیز گفت، این دو فرد کشته شده، یکی از رهبران و دیگری معاون وی بودند.

پلیس و شبه‌نظامیان حامی دولت پاکستان مدعی شدند که شش تن از شبه‌نظامیان مخالف دولت را در مناطق مختلف شهر کراچی دستگیر نموده و سلاح‌ها و اموال با ارزش آنها را کشف و ضبط نموده‌اند.

پلیس این کشور همچنین یک بمب ۱۲ کیلوگرمی را در نزدیکی آرمگاه محمدعلی جناح، بنیانگذار پاکستان نوین خنثی نمود.

مدارس و شرکت‌ها در مناطق تحت تاثیر این درگیری‌ها تعطیل شده و ساکنین خواستار استقرار پلیس در این شهر شدند.

براساس گزارش تفسیری رسانه‌های محلی، طی دو روز قبل بیش از ۲۰ تن در نواحی مختلف شهر کراچی کشته شدند.

در ماه اکتبر سال جاری میلادی نیز دست کم ۱۸۰ تن از مردم شهر کراچی آماج کشتارهای هدفمند قرار گرفتند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.