انفجار زیبای پل ۴۸۳ متری / عکس و فیلم

محمود حاج‌زمان: پل ۴۸۳ متری فورت استیبن برای ۸۴ سال وظیفه اتصال شهر اوهایو به ویرجینیا غربی را بر فراز رودخانه اوهایو بر عهده داشت، اما تنها چند ثانیه طول کشید تا در یک تخریب کنترل شده به درون رودخانه سقوط کند.
به گزارش پاپ‌ساینس، اداره حمل و نقل ایالتی اوهایو در سال ۲۰۰۹ / ۱۳۸۸ اقدام به بستن این پل معلق فولادی-بتنی سالخورده کرد. اتومبیل‌هایی که قبلا از روی این پل عبور می‌کردند، اکنون در حال گذر از روی پل یادبود سربازان جنگی (Veterans Memorial Bridge) هستند که ۳۵۰ متر بالاتر از پل قبلی واقع شده است.
نهایتا در ماه فوریه / بهمن‌ماه گذشته، شرکت پیمانکاری Joseph B. Fay برای پایین آوردن پل استخدام شد. پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی، متخصصان تخریب‌چی اقدام به جاسازی ۷۰ کیلوگرم ماده منفجره در ۱۳۹ نقطه مختلف پل نمودند. در روز انفجار، متخصصان ابتدا مواد منفجره جاسازی شده در خرپاهای اصلی پل را منفجر کردند، سپس کابل های معلق اصلی پل را قطع کردند و در نهایت دو برج اصلی پل را پایین آوردند.

برای مشاهده عکس بزرگ‌تر، اینجا کلیک کنید. در فیلم زیر می‌توانید مراحل مختلف این انفجار را در به صوت عادی و (در ادامه آن) با دور کند مشاهده کنید. عدم تطابق صدا و تصویر انفجار به دلیل فاصله زیاد فیلم‌بردار از پل و سرعت کند امواج صوتی (۳۴۰متر بر ثانیه) در مقایسه با سرعت نور است که باعث می‎شود درست مانند پدیده رعدوبرق، صدا با اختلاف نسبت به تصویر شنیده شود.

۵۳۲۷۵

دانلود انفجار پل در آمریکا   دانلود انفجار پل در آمریکا


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.