انفجار گاز ۱۱ کیلویی راننده زانتیا را سوزاند/ اتش در زیر زمین خانه مسکونی

به گزارش خبرگزاری مهر،آتش سوزی زیرزمین یک ساختمان مسکونی در حوالی بزرگراه رسالت با تلاش آتش نشانان در زمانی کوتاه مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.با تماس ساکنین یک ساختمان دو طبقه مسکونی با سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک فوری از آتش نشانان ، بیدرنگ زنگ ایستگاه ۷۱ ساعت ۱۰ صبح امروز به صدا در آمد و آتش نشانان به سمت بزرگراه رسالت، ۱۶ متری دوم حرکت کردند.

نادر خوش نیت فرمانده آتش نشانان که در محل آتش سوزی حاضر بود ، گفت: با رسیدن به محل مشاهده شد که براثر آتش سوزی در زیر زمین یک ساختمان مسکونی ، دود زیادی در داخل ساختمان منتشر شده و تمام طبقات را فراگرفته است.

وی با اشاره به تخلیه سریع ساکنان و نیز قطع برق و گاز توسط آتش نشانان، افزود: نیروهای آتش نشانی با استفاده از تعدادی خاموش کننده و یک رشته لوله آبرسانی، شعله های آتش را در قسمت زیر زمین مهار و سپس با استفاده از فن مخصوص، دود حاصله را از داخل طبقات به بیرون از ساختمان تخلیه کردند.

خوش نیت در مورد علت بروز حادثه نیز اظهار داشت: علت وقوع آتش سوزی و هم چنین میزا ن خسارات وارده از سوی کارشناسان آتش نشانی تحت بررسی قرار دارد.

مجروح شدن مرد میانسال زیر آوار

مرد میانسالی که هنگام تخریب خانه ای فرسوده و قدیمی در زیر آوار گرفتار شده بود توسط آتش نشانان نجات یافت.در ساعت ۱۵:۱۷ دقیقه روز گذشته ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت خبر گرفتار شدن شهروندی در زیر آوار بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۸۷ و گروه امداد ونجات ۵ را به محل حادثه در منطقه یافت آباد، خیابان شهید مرتضی زندیه اعزام کرد.

مهدی فتحی رئیس ایستگاه ۳۳ که در محل حادثه حضور یافته بود درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت؛ کارگران در طبقات فوقانی ساختمان سه طبقه قدیمی بدون توجه به حضور مرد ۵۰ ساله ای در طبقه زیرین سرگرم تخریب دیوار ها بودند که ناگهان سقف طبقه اول بر روی این مرد میانسال فرو ریخت و او را در زیر آوار گرفتار کرد.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با تلاش همه جانبه خود این مرد را از زیر آوار خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

فتحی بی احتیاطی کارگران را علت بروز این حادثه ذکر کرد.

جلوگیری از آتش سوزی وانت ها در تصادف

در حادثه تصادف دو خودروی وانت در بزرگراه تهران -قم ، آتش نشانان با تلاش و عکس العمل به موقع خود از بروز آتش سوزی در خودروی واژگون شده جلوگیری کردند.طی تماس رانندگان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع تصادف شدید دو خودرو در ساعت ۱۶:۳۲ دقیقه دیروز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۵۰ به اتوبان تهران- قم، قبل از عوارضی اعزام شدند.

براساس این گزارش، درپی برخورد دو دستگاه وانت بار با یکدیگر، یکی از آنها از مسیر منحرف و واژگون شد.
آتش نشانان پس از رسیدن به محل حادثه با توجه به نشت بنزین زیاد از خودروی وانت پیکان بلافاصله هم زمان با ایمن سازی محل و قطع جریان برق، از بروز هرگونه آتش سوزی در این خودرو جلوگیری شد.

هم چنین درجریان این حادثه راننده این وانت بار مجروح شد که توسط عوامل اورژانس به نزدیک ترین مرکز درمانی انتقال یافت.علت وقوع این حادثه رانندگی توسط عوامل راهور درحال بررسی است.

فروکش کردن حیاط مدرسه

خرابی لوله فاضلاب باعث فروکش ناگهانی زمین در حیاط یک مدرسه شد.وقوع این حادثه در ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه دیروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۳۳ به محل حادثه واقع در خیابان ۲۰ متری شمشیری اعزام شدند.

مهدی فتحی رئیس ایستگاه ۳۳ که به اتفاق نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حاضر شده بود، دراین خصوص اظهار داشت: در قسمت حیاط این مرکز آموزشی ناگهان زمین فرو کش کرد و حفره ای به قطر ۲ متر و عمق ۲ متر پدیدار شد که در داخل آن آب زیادی وجود داشت.

وی با اعلام این که در هنگام فروکش زمین هیچ کس در اطراف محل حادثه نبود، افزود: آتش نشانان بلافاصله محل را به طور کامل ایمن سازی کردند و پس از دادن دستورات ایمنی به کارکنان این مکان به ایستگاه خود بازگشتند.

نجات دختر جوان از گاز گرفتگی

دختر جوانی که براثر انتشار گاز شهری در ساختمان محل سکونت خود دچار مسمویت شدید شده بود با حضور به موقع آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافته و به زندگی دوباره برگشت.با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵، ستادفرماندهی در ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه روز گذشته به طورهمزمان آتش نشانان ایستگاه ۵۲ وگروه امداد ونجات یک را به محل حادثه واقع در خیابان اسکندری اعزام کرد.

اکبراکبری افسرآماده منطقه یک سازمان آتش نشانی تهران درباره این حادثه گفت: از قسمت پارکینگ و راه پله های یک ساختمان ۴ طبقه به شدت بوی گاز به مشام میرسید که پس از بررسی و اطلاع رسانی همسایگان مشخص شد که منشا آن طبقه چهارم ساختمان است.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله دست بکار شده وبا استفاده از ابزار مخصوص درورودی واحد مسکونی را باز کردند که در هنگام جستجو در اتاق ها، دختر ۲۲ ساله ای را یافتند که در حین استراحت براثر باز ماندن شیر گاز و استنشاق گاز نشت شده، دچار مسمومیت شده بود.

اکبری تصریح کرد: به دلیل وخامت حال این شخص، آتش نشانان تا رسیدن عوامل اورژانس اقدامات اولیه را انجام دادند و سپس وی را به بالای پشت بام و هوای آزاد منتقل کردند.

افسر آماده منطقه یک آتش نشانی با اشاره به ایمن سازی کامل محل حادثه و بستن شیر گاز، خاطر نشان کرد: با حضور عوامل اورژانس، مصدوم توسط آتش نشانان به پایین ساختمان وخودروی آمبولانس منتقل و سپس به مرکز درمانی اعزام شد.

اکبری بازبودن شیر گاز در داخل واحد مسکونی را علت این حادثه ذکر کرد و افزود: تحقیقات بیشتر دراین خصوص هم چنان از سوی کارشناسان ادامه دارد.

انفجار کپسول ۱۱ کیلویی گاز راننده زانتیا را سوزاند

نشت گاز از کپسول ۱۱ کیلوئی گاز مایع در خودرو سواری باعث انفجار و سوختگی راننده ۵۰ ساله آن شد.ستاد فرماندهی آتش‌نشانی ساعت ۱۶:۱۰ دقیقه روز گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۸۰ را به محل حادثه در بلوار فردوس، خیابان اعتمادیان اعزام کرد.

علی چراغی فرمانده آتش نشانان اعزامی در مورد حادثه گفت: خودروی سواری در داخل پارکینگ یک ساختمان متوقف بود که ناگهان قسمت صندوق عقب آن منفجر شد.

وی افزود: بررسی ها نشان داد که انفجار به دنبال نشت گاز از سیلندر ۱۱ کیلوئی که در داخل صندوق عقب خودرو قرار داشت رخ داد.

فرمانده آتش نشانان بی احتیاطی راننده ۵۰ ساله خودرو و روشن کردن سیگار در فضای آلوده به گاز نشت شده را علت بروز این حادثه ذکر کرد و افزود: سیگار روشن باعث انفجار گاز در داخل خودرو و سوختگی سر و صورت این راننده شد.

چراغی تصریح کرد: آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل، راننده مصدوم را برای مداوا تحویل عوامل اورژانس دادند.


 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.