انقلاب اسلامی ایران بر پایه عزت، حکمت و مصلحت بناشده است

به گزارش ایرنا ، رایزن فرهنگی کشورمان در تونس امروز جمعه در گفت و گو با رادیو سراسری ‘کلمه’ تونس به برنامه های فرهنگی کشورمان بویژه هفته فیلم ایران در این کشور که هم اکنون در حال اجرا می باشد، اشاره کرد.

وی ویژگی انقلاب اسلامی ایران را بعد فرهنگی آن دانست و افزود: ظرفیت های عظیم تاریخی و فرهنگی در ایران فرصتی را پیش روی فرهنگ دوستان در سراسر دنیا گشوده است تا در تعاملی مثبت و عادلانه و در چارچوب جدال احسن به افق های دور دست نگریسته و با تعاون در مسیر عبودیت خداوند گام های بلند تر و سریعتری را بردارند.

رمضانی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی حافظ شیرازی، هفته فیلم ایران و همچنین تکریم از بزرگترین استاد خط در تونس ‘محمد صالح الخماسی’ در روزهای اخیر، از همراهی بخش های علمی و فرهنگی تونس در برگزاری این برنامه ها تقدیر کرد.

نماینده فرهنگی کشورمان در ادامه آمادگی مؤسسات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری هفته های فرهنگی، هنری از سوی نهادهای تونسی را اعلام کرد.

وی گفت: قانون اساسی ایران تمامی آزادی های مورد نظر یک انسان خدا جو را پیش بینی کرده است بگونه ای که رعایت این قوانین بشر را در مسیر رشد و کمال انسانی قرار می دهد و در چارچوب این قانون تمامی متفکران و هنرمندان و سینما گران به تولیدات فکری و عملی خود می پردازند.

رمضانی با اشاره به تنوع زبان ها، لهجه ها ، نژادها ، ادیان و مذاهب مختلف در ایران و تشبیه آن ها به گلستانی از گلهای زیبا، افزود: باغبان این گلستان که هنر آموز مدرسه فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است این تابلوی زیبا را که گویای همزیستی مسالمت آمیز ایرانیان است به زیبائی تمام ترسیم نموده است تا الگویی برای جهانیان باشد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین با متمدن خواندن ملت مسلمان تونس به مشترکات فراوان فرهنگی دو ملت اشاره کرد و گفت: در پرتو انقلاب بیداری اسلامی و عزت و کرامت و آزادی در تونس بر حجم مبادلات فرهنگی و علمی دو کشور افزوده شود.

خاورم ** ۱۲۰۰ ** ۱۵۷۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۳۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.