انقلاب اسلامی براساس تاریخ صدر اسلام شکل گرفت

۱۹ام بهمن ،

وزیر ارشاد پس از افتتاح زندان امام موسی کاظم(ع) در موزه عبرت

محمد حسینی : تاریخ معاصر ما با تاریخ صدر اسلام پیوند دارد. کسانی که در راه انقلاب اسلامی گام برداشتند بدون شک از تاریخ اسلام الگو برداری کرده اند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، صبح امروز محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موزه “عبرت” رفت تا زندان امام موسی کاظم(ع) را افتتاح کند. وزیر ارشاد هنگام افتتاح این زندان در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین اظهار کرد: موزه عبرت پیش از انقلاب کمیته ضد خرابکاری نام داشت و اکنون یاد همه زندانیان سیاسی پیش از انقلاب را گرامی می دارد. مردم با بازدید از این موزه با کسانی که در راه انقلاب سختی کشیده اند و مدت ها زیر شکنجه رژیم پیشین بوده اند، از نزدیک آشنا می شوند.

حسینی در ادامه با اشاره به سال های بسیاری که امام موسی کاظم(ع) در زندان بوده، اظهار کرد: در میان ائمه اطهار، امام موسی کاظم(ع) بیش از همه در زندان بوده و در طول عمر شریفش رنج های بسیاری را در سیاه چال ها تحمل کرده است. حال نیز برای بزرگداشت و ادای احترام به این امام بزرگ، معاونت هنری وزارت ارشاد با زحمات بسیار و براساس مستندهای تاریخی سیاه چالی را در موزه “عبرت” ساخته اند.

وی ادامه داد: در ساخت این سیاه چال تلاش شده تا مردم با دیدن این مناظر با رنج های امام موسی کاظم(ع) آشنا شوند. این حرکت می تواند سبب آشنایی بیشتر جوانان با امام هفتم شیعیان شود و در عین حال جوانان را به مطالعه و بررسی بیشتر تاریخ ترغیب می کند.

وزیر ارشاد با اشاره به این نکته که تریخ ما با تاریخ صدر اسلام گره خورده، تصریح کرد: تاریخ معاصر ما با تاریخ صدر اسلام پیوند دارد. کسانی که در راه انقلاب اسلامی گام برداشتند بدون شک از تاریخ اسلام الگو برداری کرده اند. استقامت و بردباری ائمه اطهار سرمشقی بوده برای انقلاب اسلامی، به گونه ای که می توان گفت انقلاب ما نیز در نتیجه تلاش ها و تحمل های مردانی بوده که در راه خدا گام برداشته اند. ما نیز باید قدردان زحمات آن بزرگواران باشیم.

وی در پایان صحبت هایش ضمن قدردانی از زحمات هنرمندان برای ساخت زندان امام موسی کاظم(ع)، گفت: من از همه هنرمندانی که این مجموعه را به وجود آورده اند کمال تشکر و قدردانی را دارم. البته انتظار ما از هنرمندان نیز همین است که با هنر خود زحمات مردان خدا را به تصویر بکشند و تاریخ اسلام را زنده کنند تا این حقایق برای مردم ملموس تر شود.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.