“انقلاب اسلامی در کرج” یکی دیگر از منشورات مرتبط با موضوع انقلاب

۱۶ام بهمن ،

موسسه فرهنگی، هنری و انتشار یافتنات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت ایام الله دهه فجر اقدام به معرفی یکی دیگر از منشورات مرتبط خود با موضوع انقلاب اسلامی و با محوریت انقلاب در سطح ملی کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، موسسه فرهنگی، هنری و انتشار یافتنات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت ایام الله دهه فجر اقدام به معرفی یکی دیگر از منشورات مرتبط خود با موضوع انقلاب اسلامی و با محوریت انقلاب در سطح ملی کرد.
 
گفتنی است انقلاب اسلامی از نظرگاه‌های مختلف می‌تواند مورد مطالعه قرار گیرد. در بعضی آثار خاطرات دست‌اندرکاران انقلاب مورد توجه واقع می‌شود، در بعضی دیگر اسناد و مستندات تاریخی و در بعضی دیگر بررسی اتفاقهای انقلاب در سطح ملی و همچنین در نواحی و مناطق خاصی مبنای مطالعه قرار می‌گیرد. انقلاب اسلامی ایران ثمره‌ی رهبری حضرت امام‌خمینی و پیروی مردم مسلمان ایران از ایشان بود.

انقلاب اسلامی در کرج  

انقلاب اسلامی در پهنه‌ای گسترده به نام (ایران)به‌وقوع‌پیوست که ویژگی مهم آن اسلامی و همگانی‌بودن آن است. 

در پژوهش‌هایی که تاکنون پیرامون انقلاب اسلامی در مرکز اسناد انقلاب اسلامی انجام شده بخشی به موضوع اخیر یعنی بررسی تاریخ انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها اختصاص یافته است که آثار پرارج و مهمی می باشند. از جمله‌ این نوع تاریخ‌نگاری‌ها که با تکیه بر اسناد و خاطرات و منابع پژوهشی تألیف شده است، انقلاب اسلامی در کرج است. کرج به سبب بافتِ جمعیتی و ویژگی‌های خاص خود حوادث و تحولات ویژه‌ای در جریان انقلاب اسلامی داشته است. فقدان حوزه علمیه کهنسال و همچنین فقدان بازار سنتی در آن سبب گردید مبارزات اسلامی در کرج رویکرد کارگری و دانشجویی داشته باشد. با این حال کرج به سبب داشتن باغات همواره محل رفت و آمد علما و مبارزان مسلمان بوده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.