انقلاب در راه عربستان ؛ افزایش تبعیض و فضای ناامیدی

یک رسانه لبنانی در گزارشی با اشاره به شواهد موجود در جامعه و شرایط عربستان، وقوع انقلاب فراگیر در این کشور را اجتناب ناپذیر دانسته است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، شبکه المنار در مطلبی با عنوان عربستان در آستانه انقلاب آورده است : انقلاب آینده در عربستان اجتناب ناپذیر است، زیرا همه شواهد از قبیل تاریخ، تفکر استبدادی، فقر، نابرابری، ترکیب اجتماعی و جنگ قدرت به آن اشاره دارد.

این شبکه می افزاید: همه عوامل حاکی از آن است به اینکه، انقلابی که آل سعود از زمان انتفاضه بهار عربی به دنبال به تعویق انداختنش بود در راه عربستان است، اما سئوال این است که چه زمانی شروع می شود؟

المنار نوشته است: کارن الیوت هاوس در کتاب خود به نام  «On Saudi Arabia:Its People, Past, Religion, Fault Lines and Future»  عوامل به وجود آورنده انقلاب و فروپاشی آن را تشریح کرده است.

وی در کتاب خود تصویر تیره و تاری از عربستان ارائه داده و آورده است : بیش از ۶۰ درصد از عربستانی ها زیر بیست سال هستند و بیشتر آنها امیدی برای یافتن کار ندارند.

این نویسنده بیان کرده  است: حدود هفتاد درصد از عربستانی ها نمی توانند مسکنی برای خود داشته باشند و چهل درصد زیر خط فقر به سر می برند.

هاوس می افزاید: بیش از ۲۵ هزار شاهزاده مالک اراضی و منابع ارزشمند هستند و ثروت در اختیار آنهاست. سعودی ها به کارگران خارجی متکی هستند و نوزده میلیون سعودی برای کارهای خود نیازمند خدمات ۵ میلیون کارگر خارجی هستند.

وی بیان کرد: تبعیضهای منطقه ای واقعیتی در زندگی روز مره عربستانی ها به شمار می آید. مردم حجاز درغرب و شیعیان در شرق از سیاستهای رژیم ناخرسند هستند.

المنار می نویسد: تبعیض جنسیتی در عربستان به تمام معنی وجود دارد  و مشکلی روبه رشد است و زنان عربستان امیدی برای یافتن کار ندارند.

این پایگاه می نویسد: انقلاب در عربستان مشابه دیگر  کشورهای عربی نخواهد بود، زیرا این کشور دومین دارنده ذخایر نفت جهان محسوب می شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.