انقلاب در فن آوری لمسی: با انگشت جادویی همه سطوح لمسی می شوند!

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/26-7-1391/IMAGE634861021389474905.jpg

/Images/News/Larg_Pic/26-7-1391/IMAGE634861021707247463.png

/Images/News/Larg_Pic/26-7-1391/IMAGE634861022242016403.png

اما دانشمندان Autodesk Research دانشگاه آلبرتا و تورنتو در تلاشند تا رابط های لمسی را به سطح پیشرفته تری ارتقا دهند.این محققین انگشت جادویی طراحی کرده اند که با پوشیدن آن می توانید از هر صفحه ای به صورت لمسی استفاده کنید.

 انگشت جادویی یا همان “Magic Finger” هیچ شباهتی به نمونه های فعلی اش که با نور LED کار می کنند، ندارد.

این اختراع جدید از یک حلقه نوار چسب تشکیل شده که به وسیله یک رشته سیم متصل به جعبه ای الکترونیکی به سرانگشت پوشیدنی متصل می شود.

اما سوال اینجاست که چه چیزی دنیای حقیقی و مجازی را تا این حد به هم نزدیک می کند؟ روی این حلقه یک جفت سنسور نوری کار گذاشته شده است. یکی از این سنسور ها رزولوشن پایین و سرعت بالا دارد و حرکات دست را دنبال می کند. درواقع این سنسور شبیه یک موس است که به سرانگشتان شما بسته شده. به علاوه Magic Finger  دوربینی با کیفیت بسیار قوی هم دارد که می تواند ۳۲ سطح و بافت مختلف را با دقت ۹۸ درصد از هم تشخیص می دهد . Magic Finger با استفاده از این دوربین هم می تواند تشخیص بدهد که در حال لمس کردن چه نوع سطحی (مثل کیف، میز یا صفحه مجله ) است و نیز می تواند هر سطحی را به یک اینترفیس یا گذرگاهی برای عبور اطلاعات تبدیل کند.

این دستگاه همچنین قابل برنامه ریزی بر اساس ترجیحات شخص می باشد و قادر است هر چیزغیر دیجیتالی را دیجیتال کند.

با استفاده از این دستگاه، برای خاموش کردن زنگ مزاحم اسمارت فونتان فقط کافی است کیف خود را لمس کنید. این فن آوری پوشیدنی حتی می تواند با لمس یک لگو بر روی پیراهن، اپلیکیشنی را راه انداخته یا یک پیام متنی را ذخیره کند. دستوراتی مثل پیچاندن و سایر حرکات دیگر می تواند برای کارکردن با کامپیوتر و یا تبلت های به کار برده شود ، بدون اینکه لازم باشد آنها را لمس کنید. حتی اطلاعات را می توان از طریق لمس کردن به دستگاه گیرنده انتقال داد.

یکی از حرکت ها در این دستگاه برای تشخیص بافت های مصنوعی طراحی شده است.به این ترتیب می توانید با لمس کردن صفحه نشریات مختلف،مطالب مورد علاقه خود را دانلود کنید. یا حتی به عنوان کنترل تلویزیون هم می توان از این دستگاه استفاده کرد. اگر هم حوصله تان سر برود ، می توانید ازMagic Finger به عنوان یک پریسکوپ برای مشاهده محیط پیرامونتان استفاده کنید.

دانشمندان Autodesk امیدوارند بتوانند به زودی  Magic Fingerشان را به یک دستگاه مستقل و البته تا حد مناسبی کوچک تبدیل کنند. تغییر سایز این دستگاه ممکن است با کوچکتر کردن حلقه آن و مخفی کردنش زیر سرانگشت صورت بگیرد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.