انقلاب مصر یاد آور انقلاب ایران است

جام جم آنلاین: علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مشاهده صحنه های تظاهرات ضد رژیم مبارک در خیابان های مصر، مردم ایران را به یاد روزهای انقلاب خود علیه دیکتاتوری شاه در ایران می انداخت گفت: بزودی شاهد تکمیل شدن حلقه پیروزی انقلاب های مردمی با خروج اشغالگران از سرزمین های اشغالی و پیروزی مردم فلسطین در قدس شریف خواهیم بود.

وی که عصر امروز میزبان تعدادی از اقشار مختلف مردم مصر از جمله خانواده شهدا و نیز متخصصان و پزشکان مصری بود،انقلاب مردم این کشور علیه دیکتاتوری حسنی مبارک را نقطه عطف و تحولی مهم در سطح داخلی، منطقه ای و جهانی توصیف کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی گفت: با عبور مصر از مرحله گذار سیاسی کنونی و روی کار آمدن دولتی مردمی و منتخب، امیدواریم شاهد مرحله جدیدی از تحولات در این کشور در جهت مصالح و منافع ملی مردم این کشور، مصالح جهان اسلام و در راس آن مردم فلسطین باشیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور در میان جمع صمیمی خانواده شهدای انقلاب مصر و نیز تعدادی از پزشکان و متخصصان مصری ، یاد و خاطره شهدای عزیز انقلاب مصر را که جان خود را در راستای تحقق آزادی ، عزت و کرامت کشور و مردم خود در مسیر جهاد و مقاومت علیه استبداد نثار کردند، گرامی داشت و از درگاه خداوند متعال برای آنها آرزوی علو درجات و برای خانواده هایشان صبر و اجر مسالت کرد.

وزیر امور خارجه دو کشور مصر و ایران را دو تمدن بزرگ بشری با ریشه های عمیق تاریخی و مشترکات فراوان دینی، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی توصیف کرد و افزود: دولت و ملت ایران هرگز فراموش نخواهند کرد که مردم مصر جزء نخستین ملت هایی بودند که از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران استقبال و ابراز خرسندی کردند.

وی همچنین اظهار داشت: به رغم قطع روابط سیاسی تهران و قاهره، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به دلیل تغییر رویکرد دولت وقت مصر به برقراری روابط با رژیم صهیونیستی، هرگز علاقه و روابط بین مردم دو کشور برادر و مسلمان قطع نشد و شاهد مبادلات و همکاری های در بخش های فرهنگی و نیز اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری بودیم.

صالحی با ابراز خرسندی از روند تحولات جاری و موج بیداری اسلامی در منطقه به نفع ملت های مسلمان و به ضرر دولت های استکباری و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد : بدون شک، دشمنان مشترک مردم ایران و مصر و در راس آنها آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در توطئه های خود در مقابل اراده و خواست ملت های مسلمان و موج بیداری اسلامی علیه استبداد و استکبار و اذناب آن در منطقه و در جهت وحدت صفوف آحاد امت اسلامی شکست خواهند خورد و ناکام خواهند ماند.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.