انقلاب های عربی به دروازه های عربستان رسیده است

به گزارش ایرنا، این روزنامه روز جمعه گزارش داد که اعمال فشار از سوی هیات حاکمه آل سعود و محرومیت طبقه فقیر این کشور از کمترین خدمات دولتی وهمچنین وقوع اختلاف های عمیق میان شاهزادگان زمینه ای فراهم ساخته است که نظام این کشور هر لحظه حالت انفجاری به خود گیرد.

الجزایر تایمز تاکید کرد، بدون شک برقراری دموکراسی در مصر، تونس و برخی کشورهای منطقه به طور مستقیم در روند سیاسی نظام پادشاهی در عربستان تاثیر گذاشته وعلائمی از درخواست های دموکراسی در این کشور به گوش رسانده است.

به نوشته این روزنامه، دیکتاتوری وهابیون تاثیرگذار بر سیاست عربستان، زمینه در حاشیه قرار دادن شیعیان این کشور را فراهم ساخته است، به طوریکه این گروه از مردم هم اکنون از کوچکترین حق طبیعی سیاسی و مذهبی خود محروم شده اند.

به نوشته این روزنامه الجزایری، نیروهای امنیتی عربستان از هراس قیام مردمی در این کشور اقدام به بازداشت رهبران معنوی این کشور نموده و در کشتن معترضین نیز کوتاهی نکرده اند. به طوریکه در مدت کوتاه اخیر تعداد قابل توجهی از شیعیان این کشور توسط نظامیان عربستانی کشته و یا زخمی و تعدادی نیز روانه زندان شده اند.

الجزایر تایمز در ادامه پیش بینی می کند که حکام ال سعود با ادامه این سرکوب ها هرگز موفق به توقف قیام مردمی در این کشور نخواهد شد و تاریخ به زودی به اهمیت این قیام ها گواه خواهد داد .

بر اساس این گزارش، بروز اختلاف عمیق بر سر قدرت میان بیش از پنج هزار شاهزاده سعودی وهمچنین افزایش فساد یکی دیگر از عواملی است که اهرم ستم و فشار نظامی در عربستان را فراهم می کند.

به نوشته این روزنامه عرب زبان، این شاهزادگان بر بیش از ۲۰ درصد درآمدهای نفتی تسلط و به دلخواه خود بر آن نظارت دارند.

این منبع در ادامه تاکید کرد که درخواست اصلاحات سیاسی و اقتصادی از سوی گروه های مخالف وهمچنین برخی از وابستگان به رژیم یکی از عوامل دیگر تاثیرگذار بر صحنه سیاسی این کشور خواهد بود.

الجزایر تایمز در تایید این موضوع به سخنان برخی مقامات سعودی که در دربار این کشور جایگاه خاصی دارند، گزارش داد که تغییرات در جهان عرب شامل تمامی کشورهای منطقه خواهد بود.

این سایت خبری در پایان تاکید کرد، رژیم های پلیسی که مردم خود را در بدترین شرایط قرار دادند در هر صورت تحت تاثیر انقلاب های مردمی قرار خواهند گرفت که در راس آنها رژیم آل سعود است.

خاورم**۱۲۰۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۵۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.