انقلاب ولوو در پیش است

۱۰م اسفند ،

انقلاب ولوو در پیش است

Bookmark and Share

ولوو می‌گوید امسال اکثر مدل‌هایش را با «تغییرات عمده‌» به بازار عرضه خواهد کرد و از سال ۲۰۲۲ چهار مدل کاملاً تازه معرفی می‌کند. 

مدل‌های اس‌۶۰ سالون، وی‌۶۰ استیشن، شاسی بلندهای اکس‌سی۶۰ و اکس‌سی۷۰ و چهار در بزرگ اس۸۰ با چراغ‌ و جلوپنجره تازه، امکانات بیشتر، مصرف سوخت کمتر و آلودگی کمتر عرضه می‌شود. 

از سال ۲۰۲۲ هم نسل تازه مدل شاسی بلند اکس‌سی۹۰ و سپس در سال ۲۰۲۲ نسل تازه مدل‌های اس‌۸۰، استیشن وی‌۸۰ و پس از آن یک کوپه ۲+۲ به نام سی‌۸۰ به بازار عرضه خواهد شد. ولوو سال قبل تولید اس‌۴۰ سالون، وی۵۰ استیشن و هچ‌بک سی‌۳۰ را متوقف کرد. 

انقلاب ولوو در پیش است

چهره تازه ولوو با الهام از کانسپت «یو» طراحی شده است که ولوو در سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته بود. خطوط افقی پررنگ‌تر، جلوپنجره مشخص‌تر و چراغ های باریک‌تر از جمله مشخصات این طرح تازه است. به نظر می‌رسد چهره مدل‌های کاملاً تازه هم بر اساس همین کانسپت طراحی شود. 

یک سیستم مولتی‌مدیای تازه به همه مدل‌های این کارخانه اضافه شده است. با این سیستم که «سنسوس کانکتد تاچ» (Sensus Connected Touch) نام دارد راننده می‌تواند از طریق موبایل خود از طریق شبکه ۳G و ۴G به اینترنت وصل شود و از این طریق سرویس جستجوی گوگل، رادیوی اینترنتی و پخش موسیقی از طریق اینترنت میسر می‌شود. کنترل این سیستم از طریق یک نمایشگر هفت اینچی لمسی امکانپذیر است که حتی را دستکش هم می‌تواند لمس انگشت را احساس کند. 

انقلاب ولوو در پیش است

مدل‌های اتوماتیک هم به سیستم تعویض دنده از طریق پدال‌های کنار فرمان مجهز شده است. در مدل‌های اس‌۸۰، وی‌۷۰ و اکس‌سی‌۷۰ هم گرم‌کن فرمان و سیستم پاک‌کردن سریع شیشه جلو قابل سفارش است و برف‌پاک‌کن همه مدل‌ها به سیستم تشخیص باران مجهز شده است. 

همه ولوو‌های تازه از موتوری چهار سیلندر بنزینی یا دیزل ساخت ولوو نیرو خواهند گرفت. ولوو اعلام کرده در آینده استفاده از موتورهای شش و هشت سیلندر را متوقف خواهد کرد و برای نیرو دادن به ماشین‌های خود به جز موتورهای چهار سیلندر از سیستم‌های هیبرید استفاده خواهد کرد. در سیستم هیبرید، یک موتور الکتریکی محور عقب خودرو را به حرکت در می‌آورد.   

ولوو پیش‌بینی کرده با ارائه مدل‌های تازه امسال ۴۲۰ هزار دستگاه ماشین بفروشد. کارخانه سوئدی امیدوار است فروشش تا سال ۲۰۲۰ به ۸۰۰ هزار دستگاه برسد. ولوو برخلاف دیگر مارک‌های لوکس و به‌خصوص رقبای آلمانی‌اش نتوانسته از رونق یک دهه قبل استفاده کند. ولوو که همیشه به عنوان خودرویی امن و خانوادگی شناخته می‌شد تلاش کرد در سال‌های اخیر مانند کارخانه‌های آلمانی تعریفی اسپرت و لوکس به مارک خود اضافه کند، اما اکنون هویت این کارخانه چیزی بین اسپرت و لوکس گرفتار مانده است. ولوو باید همزمان با سرمایه‌گذاری در مدل‌های تازه سعی کند تعریفی مشخص‌تر از مارک خود ارائه دهد و جای خود را در بازار مشخص کند.

برچسب ها : ولوو | مدلهای تازه | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۳/۰۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.