انهدام باند “جبهه النصره” در پاریس

فروردین ۱۴۰۳

نیروهای امنیتی فرانسوی چهار نفر را به سبب ارتباط با گروه تروریستی جبهه النصره و ارتباط با گروه های مسلح دستگیر کردند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، به نقل از العالم، یکی از دستگیرشدگان جوانی ۲۴ ساله است که ریاست این شبکه را به عهده دارد؛ وی در منطقه ای نزدیک پاریس به دست نیروهای مبارزه با تجسس دستگاه اطلاعات فرانسه بازداشت شد.

به گفته منابع نزدیک به خبرگزاری فرانسه این فرد با عناصر تروریستی که زمینه انتقال ترویست ها را به سوریه هموار می کردند، در ارتباط بوده است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته دو نفر از سه نفر دیگر که پیشتر به سوریه رفته و در کنار تروریست های جبهه النصره جنگیده بودند، در جنوب پاریس دستگیر شدند.

قرار است یک قاضی ویژه به زودی به پرونده آنها رسیدگی کند.

یکی از اهداف بازجویی و تحقیق از این اشخاص، تعیین دقیق تعداد اشخاصی است که از طریق این باند تحت عنوان “جهاد” به سوریه اعزام شده اند و به احتمال بسیار هنوز شماری از آنها در سوریه به سر می برند.

یک منبع آگاه اعلام کرد که حدود ۴۴۰ تن از فرانسه برای شرکت در اقدامات تروریستی به سوریه اعزام شده اند یا اینکه می‌خواهند به این کشور بروند تا در کنار سایر اشخاص مسلح بجنگند.

کارشناسان مبارزه با تروریسم اخطار می دهند که جوانان فرانسوی که از  جنگ در مناطق مختلف سوریه بازگشته اند، با توجه به این که ممکن است به سادگی دست به اقدامات خشونت آمیز بزنند، تهدیدی جدی برای فرانسه محسوب می شوند.

“مانوئل والس” وزیر کشور فرانسه نیز تابستان قبل پدیده اعزام فرانسوی ها به سوریه را “بسیار نگران کننده” توصیف کرده، و دربارهٔ خطران آن اخطار داده بود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.