انهدام باند نوجوانان سارق دوچرخه

فرمانده انتظامی شهرستان کرج از انهدام باند سه نفره نوجوانانی خبر داد که به بهانه پر کردن اوقات فراغت اقدام به ربودن دوچرخه همبازی‌هایشان می‌کردند.
به گزارش ممتازنیوز، سرهنگ خیرخواهان با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۶ حصارک در حین گشت‌زنی در بلوار حدادی به رفتار مشکوک دو پسر بچه دوچرخه‌سوار به نام «قاسم»۱۲ ساله و «فریدون» ۱۵ ساله مظنون شدند گفت: ماموران پس از توقف این نوجوانان دریافتند که دوچرخه‌های این افراد مسروقه است.
وی با بیان اینکه این دو نوجوان در اظهارات خود عنوان کردند که دوچرخه‌ها را از فردی به نام «امیرحسین» خریداری کرده‌اند گفت: تحقیقات نشان داد که «امیرحسین» نوجوانی ۱۲ ساله و محصل بود.
وی با بیان اینکه با شناسایی محل دقیق سکونت این فرد و همچنین شناسایی هویتش، وی برای پاره‌ای توضیحات به مقر پلیس دعوت شد، گفت: این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که در هنگام ظهر یا آخر شب دوچرخه‌ها را از داخل پارکینگ منازل سرقت می‌کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج با بیان اینکه «امیرحسین» به همراه پرونده به دادسرای اطفال کرج تحویل داده شد گفت: در اول مهرماه سال جاری نیز یک فقره سرقت به عنف در محله گلشن کرج به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.
وی با بیان اینکه با حضور ماموران پلیس در صحنه حادثه دو پسربچه ۱۲ ساله و ۱۳ ساله به نام «امیرحسین» و «ماهان» به ماموران پلیس عنوان کردند که یک پسر ۲۰ ساله دوچرخه و گوشی موبایل آنان را به سرقت برده است گفت: ماموران در تحقیقات تکمیلی به رفتار این دو پسربچه مظنون شده و بررسی‌های خود را بر روی این افراد متمرکز کردند.
خیرخواهان با بیان اینکه تحقیقات نشان داد که «امیرحسین» پیش از این نیز به جرم سرقت دوچرخه بازداشت شده بود گفت: این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که به همراه «ماهان» و دختربچه‌ای ۱۲ ساله به نام «هانیه» باندی تشکیل داده و اقدام به سرقت دوچرخه یا گوشی تلفن‌همراه می‌کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج با بیان اینکه این افراد در اظهارات خود عنوان کردند که تنها با انگیزه سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت اقدام به سرقت می‌کردند گفت: این افرادی عنوان کردند که با ورود به مغازه‌های فروش گوشی تلفن‌همراه ضمن سرگرم کردن فروشنده اقدام به ربودن گوشی‌های گران قیمت می‌کردند.
وی با بیان اینکه آنان در اظهارات خود عنوان کردند که در هنگام ظهر یا نیمه‌های شب اقدام به ربودن دوچرخه‌ از پارکینگ منازل مسکونی می‌کردند گفت: با راهنمایی «ماهان» و «امیرحسین»، «هانیه» ۱۲ ساله نیز که محصل بود دستگیر و در بازرسی از منزل وی سه عدد گوشی گران قیمت و چهار دوچرخه کشف و ضبط شد.
خیرخواهان با بیان اینکه این کودکان اعتراف کردند که دوچرخه‌ها را به قیمت پنج تا ۱۰ هزار تومان به فروش می رساندند گفت:‌در مجموع این افراد به سرقت ۲۰ دوچرخه و چند فقره سرقت تلفن‌همراه اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج با بیان اینکه این کودکان تنها پرکردن اوقات فراغت را انگیزه اصلی خود برای اعمال مجرمانه عنوان می‌کردند، به خانواده‌ها توصیه کرد تا ضمن طراحی برنامه دقیق برای پرکردن اوقات فراغت کودکانشان، لازم است نظارت دقیقی نیز بر عملکرد و دوستان آنان داشته باشند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.