انیمیشن‌های جدید در شبکه پویا

جام جم آنلاین: مرکز پویا نمایی صبا هفت انیمیشن را در دست تولید دارد. رستوران جنگل، زرد مشکی، شجاعان، خروس زیرک و روباه کلک و مدرسه‌ای در جنگل از جمله این انیمیشن‌هاست که سری اول آنها از شبکه پویا پخش و تولید سری دوم شروع شده و قرار است بزودی از این شبکه پخش شوند.

همچنین دو انیمیشن «مینا و دوستان» و «پ مثل پولاد» نیز از انیمیشن‌هایی است که در مرکز صبا در دست تولید است.

انیمیشن «زرد مشکی ۲» در ۲۶ قسمت ۱۵‌دقیقه‌ای تولید می‌شود. کیانوش عابدی کارگردانی این انیمیشن را به عهده دارد و سری اول آن که در ۵۲‌قسمت ده‌‌دقیقه‌ای تولید شده در حال پخش از شبکه پویاست.

«زرد مشکی» به صورت سه‌بعدی ساخته می‌شود و داستان آن درباره شهر دوچرخه‌هاست. در هر قسمت از این مجموعه انیمیشن به فراخور داستان و فیلمنامه، شخصیت‌های جدیدی به سریال اضافه می‌شود.

انیمیشن «زرد مشکی ۲» قالبی اپیزودیک دارد و در هر قسمت شخصیت‌های جدیدی به قصه وارد می‌شوند و در کنار شخصیت‌های اصلی داستان را بازگو می‌کنند.

سریال «رستوران جنگل۲» نیز با تکنیک سه‌بعدی به کارگردانی محمدرضا حنفی و به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا در ۲۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای در دست تولید است.

سری اول «رستوران جنگل» در ایام نوروز پخش شد و تهیه‌کنندگان این مجموعه هم‌اکنون در حال ساخت ۱۳ قسمت دوم این مجموعه هستند.

شخصیت اصلی این انیمیشن لک‌لک، آشپز زبردست است که «رستوران جنگل» را مدیریت می‌کند. «رستوران دوستی» نام رستورانی است که در نزدیکی «رستوران جنگل» قرار دارد و کرکس، موش و راسو صاحب آن هستند.

کرکس در این رستوران معجون‌های تقلبی و فست‌فودهایی که با مواد نامرغوب و غیربهداشتی تهیه شده به بچه‌های جنگل می‌فروشد، اما لک‌لک علاقه‌مند غذاهای سنتی ایرانی است و به بچه‌ها و اهالی جنگل غذاهای ایرانی و معجون‌های سالم عرضه می‌کند.

به گفته حنفی، کارگردان این مجموعه هدف از این سریال فانتزی، طنز و پر ماجرا نمایش عواقب دروغگویی، نادرستی، بدخواهی و توطئه برعلیه دیگران و نتایج خوب درستکاری است.

همچنین در این سریال در دل هر قصه، یک غذای ایرانی به کودکان معرفی می‌شود. مهرداد رجبی‌هنجنی، علیرضا کمالپور و سکینه شکریان نویسندگان فیلمنامه این انیمیشن هستند.

سری دوم مجموعه «شجاعان» نیز در ۳۲ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای و با تکنیک سه‌بعدی در دست تهیه است. این مجموعه درباره یک تیم هوانیروز است که در ماموریت‌ها و عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی شرکت می‌کنند و پیروز می‌شوند.

این مجموعه یک تیم عملیاتی متشکل از چهار خلبان با تخصص‌های مختلف هلیکوپتر جنگی، هلیکوپتر شناسایی و هلیکوپتر امداد را معرفی می‌کند که به همراه یک متخصص فنی در امر مهمات‌گذاری و تعمیرات به فرماندهی سرهنگ لطفی به منطقه جنگی اعزام می شوند و در آنجا قرارگاهی احداث می‌کنند و…

دانش گیتی و سیاوش زرین‌آبادی نویسندگان این مجموعه هستند و سیاوش زرین‌آبادی کارگردانی این کار را نیز به عهده دارد.

سری دوم «خروس زیرک و روباه کلک» به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا و به کارگردانی میترا عبدی در حال تولید است.

سری اول این مجموعه چندی پیش در ۲۰ قسمت ۱۷دقیقه‌ای از شبکه دو پخش شد و فصل دوم آن در ۲۶قسمت ۱۵ دقیقه‌ای در مرحله‌ تولید قرار دارد.

داستان این مجموعه انیمیشن درباره روباهی است که در فکر گول زدن خروس یک پیرزن است و در هر قسمت ماجراهای این کشمکش به تصویر کشیده می‌شود.

«مدرسه‌ای در جنگل» عنوان یکی دیگر از انیمیشن‌های مرکز پویانمایی صباست که به تهیه کنندگی این مرکز و کارگردانی داوود حدیثی با تکنیک سه‌بعدی در دو سری ۱۳ قسمتی در دست تولید است.

مراحل تولید سری اول به پایان رسیده و این انیمیشن آماده نمایش است. داستان این انیمیشن درباره پسر بچه‌ای هشت ساله به نام پسرجان است که در روز تولد خود کتابی به نام «مدرسه‌ای در جنگل» از پدرش هدیه می‌گیرد، کتاب جز چند عکس حیوان در فضای جنگل چیز دیگری ندارد ادامه پسرجان متوجه حرکت آزادانه شخصیت‌ها و حیوانات در صفحات کتاب و گذر آنها از صفحه‌ای به صفحه دیگر می‌شود…

مدرسه‌ای در جنگل سعی دارد با خلق فضا و داستان‌هایی جذاب و خیال‌انگیز ضمن خلق فضایی شاد، ویژگی افراد خلاق و موانع پیش روی خلاقیت را برای آنها بازگو کند.

«مینا و دوستان» نیز از انیمیشن‌های دیگری است که در ۲۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای و با تکنیک سه‌بعدی در حال تولید است.

علیرضا محمدی نیکچه تهیه‌کنندگی این مجموعه انیمیشن و محمد کوچکی کارگردانی آن را به عهده دارد. در خلاصه داستان این انیمیشن به قلم موژان موحدی آمده است: مینا وپلنگ دو دوست هستند که در جنگل با هم آشنا شده‌اند و در کارهای مختلف به هم کمک می‌کنند. این داستان ادامه تله‌فیلم مینا و پلنگ است که در ۲۶ قسمت طراحی شده و در هر قسمت برای مینا و اهالی روستا اتفاقی می‌افتد و مینا همراه پلنگ آن مشکل را برطرف می‌کنند.

«پ مثل پولاد» نیز یکی دیگر از انیمیشن‌هایی است که در مرکز پویا نمایی صبا و در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای در حال تولید است. امیرفیضی کارگردان این مجموعه است و حسن افشاری نویسندگی آن را به عهده دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.