انگشت جادویی هم طراحی شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

چندی پیش محققان توانستند محصول تازهی به نام انگشت جادویی "Magic Finger" را خلق کنند که در قسمت انتهای انگشت قرار می‌گیرد و هر سطحی را بصورت مجازی به صفحه لمسی تبدیل می‌کند. از این روش می‌توان برای کنترل تلفن هوشمند بدون آنکه آن را از جیب خارج کرد، استفاده کرد.
 
getty01-203.jpg
 
چندی پیش در خبرها پایگاه اینترنتیهای فناوری خبری انتشار یافت که بر اساس آن یک گروه متشکل از محققان دانشگاه آلبرتا، دانشگاه تورنتو و شرکت اتودسکاین محصول طراحی و معرفی کردند که برروی انگشت نصب می‌شود و کنترل ابزار مورد نظر کاربر را بدون اینکه ابزار حاضر باشد، بدست می‌گیرد.
 
یک سناریو این است که تلفن در جیب شما قرار دارد و با استفاده از حرکت انگشت از یک سمت به سمت دیگر مکالمه تلفنی را برقرار کنید یا تماس را رد کنید و یا یک موزیک را پخش کنید.
 
انگشت جادویی شامل دو دوربین است، یک دوربین RGB میکرو که قادر به تشخیص سطح مانند تی‌شرت، شلوار یا سطوح دیگر است و دوربین دیگر که وظیفه تشخیص حرکت‌ها را برعهده دارد. کاربر می‌تواند دستورات مختلف حرکتی را برای این ابزار تعریف کند تا هر کدام یک عملیات خاص را برروی ابزار متصل به آن، اجرا کند.
 
انگشت جادویی دقت بسیار بالایی دارد و قادر به تشخیص ۳۲ نوع مختلف از پارچه با دقت ۹۸ درصد است. این بدین معناست که این وسیله برروی هر نوع پارچه و سطحی کار می‌کند. مهم نیست آن را برروی پیراهن یا شلوار یا میز خود حرکت دهید، دستورات شما برروی انواع مختلف سطوح به خوبی کار می‌کند.
 
این فناوری محدود به تلفن‌های هوشمند نمی‌شود، انگشت جادویی می‌تواند در ابزارهای مختلف استفاده شود. ایده پشت این محصول آنقدر بزرگ است که می‌تواند با پروژه‌های عظیمی همچون عینک گوگل رقابت کند. به عنوان مثال می‌توان از این فناوری در کنسول‌های بازی، اسکنرهای QR یا شاید کامپیوترهای رومیزی و غیره استفاده کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.