انگلیسی‌ها شکست خوردند/˝کودک و کبوتر˝ پیکاسو به قطر باز می‌گردد

۲۶فروردین۱۳،

کشور انگلیس یکی از مشهورترین تابلوهای ˝پابلو پیکاسو˝ را به قطر باز می‌گرداند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روزنامه فیگارو فرانسه پس از اینکه تلاش‌ها برای جذب سرمایه‌های شخصی و دولتی جهت بازگردندان تابلوی “کودک و کبوتر” پابلو پیکاسو به نتیجه نرسید‌، مسئولان این کشور خود را برای تحویل این اثر هنری به قطر آماده می‌کنند.

کشور انگلیس از سال ۱۹۲۴ از این اثر هنری محافظت می‌کند. این تابلو در مقابل ۵۰ میلیون پوند به کشور قطر فروخته شده است، اما مسئولان انگلیس هنوز امیدوارند که بتوانند دوباره این تابلو را از کشور قطر خریداری کنند و به همین سبب از تحویل آن اجتناب کرده‌اند.

مهلت انگلیس برای بازخرید این اثر هنری تا دسامبر سال قبل بود، اما نتوانست بودجه لازم برای بازخرید آن را تهیه کند.

“لورد انجل وود”، عضو کمیته تجدید نظر شورای فرهنگی و هنری انگلس فقدان این اثر هنری ارزشمند را برای این کشور بسیار تاسف‌آور توصیف کرده است و آن را  اثری ارزشمند از نظر تاریخی و هنری برای این کشور خوانده چرا که از اولین کارهای هنری پیکاسو محسوب می‌شود و به خوبی نحوه‌ انتقال وی از این دوره به دوره آبی (blue) را به نمایش می‌گذارد.

مسئولان فرهنگی انگلیس امیدوارند بتوانند قبل از اینکه این تابلو به خارج کشور منتقل شود آن را در سالن مزایده علنی کریستی برگردانند.

یک قطری علاقه‌مند به جمع‌آوری تابلوهای نقاشی پیکاسو این تابلو را خریداری کرده است.

کشور قطر یکی از سه کشور بزرگ در زمینه جمع‌آوری تابلوهای نقاشی نفیس در جهان است و این کشور با صرف هزینه‌های سنگین تشکیل یک مجموعه بزرگ از تابلوهای نفیس هنری به مرکز فرهنگی خاورمیانه تبدیل شود.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.