انگلیس از جامعه جهانی خواست برای کمک به مخالفان سوری آماده باشند

۲۹م دیماه ،

.alquds44.jpeg

وزیر امور خارجه انگلیس از جامعه جهانی خواست در صورت ادامه خشونت‌ها در سوریه و ثمر بخش نبودن راه‌های دیپلماتیک، خود را برای ارسال کمک به مخالفان و حمایت گسترده از آنها آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه بهترین راه برای پایان دادن به بحران این کشور است اما اگر خشونت‌ها در سوریه ادامه یابد و راه‌های دیپلماتیک نتواند مانع ادامه آن شود، جامعه جهانی باید برای حمایت از مخالفان سوریه و ارسال کمک به آنها آماده شود.

وی گفت: سال ۲۰۲۴ باید پایانی برای درگیری‌ها در سوریه باشد و نباید آمار کشته‌های سوری بیش از این افزایش یابد.

در همین حال وزارت امور خارجه روسیه از اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا علیه دولت سوریه و متهم کردن مقامات دمشق به بمباران دانشگاه حلب، ابراز شگفتی کرد و اینگونه موضع گیری‌ها را نادرست خواند.

بنابر بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه حمله به دانشگاه حلب را که طی آن ۸۷ تن کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر مجروح شدند، انتقام تروریست‌ها از شکست‌های اخیرشان خواند.

لاوروف گفت: تروریست‌ها به سبب شکست‌هایی که به تازگی از نیروهای دولتی سوریه متحمل شده‌اند، انتقامی خونین و بی رحمانه از ملت گرفتند.

پیشتر آمریکا مسئولیت حمله به دانشگاه حلب را متوجه مقامات دمشق دانسته بود و مدعی شد، ارتش سوریه با بمباران دانشگاه حلب سعی در مجازات مخالفان داشته است.

در همین حال وزارت امور خارجه فرانسه کشتار تازهی که در شهر حمص به وقوع پیوسته و به کشته شدن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی انجامید را محکوم کرد و دولت سوریه را مسئول این کشتار معرفی کرد.

پاریس مسئولیت حمله به دانشگاه حلب را نیز بر عهده دولت سوریه گذاشت و اعلام کرد: دولت سوریه با بمباران دانشگاه حلب نزدیک به ۹۰ تن را در این دانشگاه به خاک و خون کشانده است.

در قاهره نیز وزیر امور خارجه مصر با اعلام اینکه اطلاعاتی از وجود گروه‌های تندرو اسلام گرا در سوریه در دست ندارد گفت: آنچه که برای همگان ثابت شده این است که آنچه در سوریه می‌گذرد قیام مردمی است.

وی گفت: ما همچنان در کنار ملت سوریه و خواسته‌های آنان ایستاده‌ایم اما مخالفان باید صفوف خود را در داخل و خارج سوریه متحد کنند تا بهتر بتوانند برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند.

وی گفت: قاهره هم اکنون میزبان مقر ائتلاف مخالفان سوری است و کمک‌های گوناگونی در اختیار مخالفان دولت سوریه قرار می‌دهد.

در تحولات میدانی سوریه نیز درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و مخالفان سوری در مناطق مختلف این کشور به ویژه در شهر حلب ادامه دارد و هریک از طرفین مدعی می باشند که پیروزی‌های چشمگیری در عرصه‌های نبرد به دست آورده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.