انگلیس از درخواست فلسطینی‌ها در سازمان ملل بطور مشروط حمایت می‌کند

۰۸م آذر ،

mail-63.jpg

وزیر امور خارجه انگلیس صراحتا اعلام کرد، لندن در حال آماده کردن خود برای پذیرش درخواست فلسطین در سازمان ملل به عنوان کشور غیرعضو است چراکه این درخواست را حق فلسطینی‌ها می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس قرار است فردا (پنج شنبه) به نمایندگان پارلمان این کشور بگوید که لندن تمایل دارد تا به نفع فلسطینی‌ها در ارتقای جایگاهشان در سازمان ملل به عنوان “کشور غیرعضو” رای دهد البته این در صورتی است که رهبران فلسطینی موافقت کنند بار دیگر به مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی بازگردند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته با وجود نگرانی‌ها دربارهٔ احتمال بروز تنش‌های آتی میان رژیم صهیونیستی و فلسطین پیشنهاد خود را روز پنج شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل به رای بگذارد.

این در حالیست که دیپلمات‌های انگلیسی به عباس پیشنهاد کرده‌اند که بردرخواست خود پافشاری نکند. اما انتظار می رود وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار یافتن بیانیه‌ای به پارلمان اعلام کند که دولت لندن از فلسطینی‌ها حمایت کافی و لازم را خواهد کرد.

ویلیام هیگ در تغییر استراتژی بزرگ خود در خصوص سیاست خارجی انگلیس می‌گوید که لندن در صورتی که عباس با از سرگیری مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی بدون هیچ قید و شرطی موافقت کند، به پیشنهاد مطرح شده فلسطین در سازمان ملل رای مثبت می‌دهد.

انگلیس همچنین از فلسطینی‌ها می‌خواهد تا درخواست‌ها برای پیگیری جرائم جنگی علیه رژیم صهیونیستی را در دادگاه جرائم بین‌المللی کنار بگذارند.

این در حالیست که اگر فلسطین از شروط اعلام شده تخطی کند، انگلیس به پیشنهاد مطرح شده فلسطین در سازمان ملل رای ممتنع می‌دهد. با این حال، هیگ آماده شده تا دولتمردان انگلیس را چون فرانسه به حمایت از فلسطینی‌ها ترغیب کند.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه انگلیس نیز گفت: تنها راه زندگی آرام و صلح آمیز مردم اسرائیل و بی‌دغدغه مردم فلسطین از طریق مذاکره بر سر راه حل دو کشوری است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.