انگلیس با اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران مخالفت کرد

ایران > سیاست‌خارجی
وزیر امور خارجه انگلیس با مخالفت به وضع تحریم‌های تازه علیه ایران گفت: اتحادیه اروپا بر تحریم‌های کنونی علیه ایران متمرکز شود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس ضمن مخالفت با تحریم‌های تازه علیه ایران، گفت: اتحادیه اروپا باید تمرکز خود را بر اجرای تحریم‌های کنونی علیه ایران قرار دهد تا اینکه تحریم‌های تازه وضع کند.

به تازگی، جان کری وزیر خارجه آمریکا با مخالفت با وضع تحریم‌های تازه علیه ایران، از نمایندگان تندروی آمریکا خواسته بود تا از تصویب طرح‌های تحریمی تازه علیه ایران اجتناب کنند.

ویلیام هیگ که در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ سخن می‌گفت، افزود: ما باید به فشارهای تحریمی کنونی ادامه دهیم نه این که تحریم‌های تازهی را پیشنهاد کنیم.

دولت‌های غربی امیدوارند که فشارهای اقتصادی، ایران را از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای آن منصرف کند اما این در حالی‌ است که حدود ۱۰ ماه از تحریم‌های به اصطلاح «فلج‌کننده» غرب علیه ایران می‌گذرد اما ایران توانسته است به حیات خود ادامه دهد.

به طوری که وزیر اقتصاد در گفتگوی خود با روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گفت: علی‌رغم کاهش ارزش ریال، ذخایر ارزی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری ایران، اقتصاد این کشور را تضمین می‌کند.

ایران نیز اخطار داده است، سیاست تهدید و تحریم می‌تواند بر روند مذاکرات هسته‌ای تاثیر منفی بگذارد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.