انگیزه‌های متفاوت دانشجویان غربی از ادامه تحصیل در خارج

۲۶م اسفند ،

55-106.jpg

کارشناسان مطالعات دانشگاهی در بررسی‌های اخیر دریافته‌اند که دانشجویان انگلیسی و آمریکایی هر کدام انگیزه‌های خاصی برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور خود دارند که به نظر می‌رسد مسایل غیر درسی در این انتخاب دخیل است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برای دانشجویان انگلیسی، انگیزه‌های شغلی و پیدا کردن آمادگی برای انجام مشاغل و همکاری با شرکت‌ها و کارخانه‌های بین‌المللی سبب اصلی انتخاب کشورهای خارجی برای ادامه تحصیل است، در حالی که برای دانشجویان آمریکایی ادامه تحصیل در خارج از کشور خود کمتر با هدف کسب تجربیات دانشگاهی و تحصیلی انجام می‌شود، چرا که آنها اغلب این اقدام را فرصت مناسبی برای آشنایی با فرهنگ‌های دیگر و سفر به کشورهای مختلف عنوان می‌کنند.

بنابر این گزارش، تحقیق روی ۱۰ هزار دانشجوی انگلیسی و آمریکایی نشان داد، که از هر پنج دانشجوی انگلیسی، یک دانشجو برای تحصیل در خارج از کشور اقدام می‌کند در حالی که این آمار در میان دانشجویان آمریکایی به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد.

به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، در این ارزیابی معلوم شد که بسیاری از دانشجویان انگلیسی یعنی حدود دو سوم آنها، برنامه‌ای برای تحصیل در خارج از این کشور نداشته و همچنین هیچ اطلاعاتی هم در این زمینه ندارند. به علاوه از کل دانشجویان انگلیسی که تحصیل در خارج را انتخاب می‌کنند، حدود نیمی از آنها در مقطع کارشناسی و مابقی در مقطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل می‌پردازند، در حالی که در کشور آمریکا به تنهایی ۸۲ درصد این دانشجویان عنوان کردند قصد دارند در مقطع کارشناسی تحصیل کنند.

علاوه بر اینها بیش از ۸۲ درصد دانشجویان انگلیسی هدف خود را از تحصیل در خارج، کسب صلاحیت و تضمین امنیت شغلی عنوان می‌کنند در حالی که تنها ۲۸ درصد آنها اهدافی چون آشنایی با فرهنگ‌های ملل دیگر و تفریح دارند. این در حالیست که از هر پنج دانشجوی آمریکایی، چهار نفر مسائل تفریحی و آشنایی با فرهنگ‌های سایر کشورها را انگیزه اصلی خود از ادامه تحصیل در خارج کشور ذکر کرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.