انیمیشن‌های کانون به چین می‌روند

دو فیلم پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن و کارتون سیکاف چین ۲۰۲۲ در شهر هنزو از ۶ تا ۱۱ اردیبهشت به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران ، فیلم “ننه کلاغه و روباهه” به کارگردانی محمدعلی سلیمان‌زاده و “روباهی که به دنبال صدا رفت” به کارگردانی فاطمه گودرزی دو عنوان انیمیشن کانون است که در بخش مسابقه این جشنواره با نام “جایزه شاه میمون طلایی” حضور خواهند داشت.

بر همین اساس، ۷۰۰ فیلم نامزد این بخش جشنواره شدند و ۵۶ فیلم در پایان به رقابت خواهند پرداخت و برترین‌ها در روز ۵ اردیبهشت انتخاب و روز ۶ اردیبهشت، کارگردان‌ها جوایز خود را دریافت می‌کنند.

جایزه بزرگ “شاه میمون طلایی”توسط هان میلین یکی از هنرمندان کشور چین در دو بخش انیمیشن و کارتون طراحی شده است.

در بخش‌ انیمیشن به برترین فیلم، برترین شخصیت‌پردازی و برترین فیلم‌نامه انیمیشن و در بخش کارتون به برترین کارتون جوایزی همچون طلا، نقره و برنز اهدا می‌شود.

در عین حال، در این جشنواره گواهی و نشان حضور به فیلم‌های بلند، سریال‌های انیمیشن، فیلم کوتاه و نیز کارتون به همراه وجه نقدی تعلق می‌گیرد.

این جشنواره بزرگ‌ترین اتفاق انیمیشن و کارتون کشور چین است که از سال ۲۰۰۴ هر ساله در شهر هنزو برگزار شده و دارای چهار بخش نمایشگاه، فعالیت‌های جنبی، جلسه‌های نقد و بررسی و مسابقه است و در مدت شش روز برگزاری، پذیرای بیش از ۲ میلیون مخاطب حرفه‌ای – برگزار کنندگان نمایشگاه‌های محلی و غیرمحلی- از ۶۱ کشور جهان است.

گفتنی است در نمایشگاه‌های جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن و کارتون سیکاف چین قراردادهای تولید و ساخت فیلم‌های انیمیشن با ارزشی بالای ۱ بیلیون دلار منعقد می‌شود. 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.