انیمیشن «تهرانی ها» نیمه دوم امسال به تلویزیون می‌آید

articles 5538 انیمیشن «تهرانی ها» نیمه دوم امسال به تلویزیون می‌آید

کارگردان مجموعه انیمیشن «تهرانی ها» از پخش این مجموعه در نیمه دوم سال جاری از شبکه های سیما خبر داد.


میر توحید رضوی به تولید انیمیشن «تهرانی ها» اشاره کرد و افزود: هدف اصلی از ساخت این مجموعه انیمیشن آموزش مفاهیم زندگی شهری بود.

وی با یادآوری اینکه با توجه گسترش روز افزون شهرها همیشه به آموزش مسائل شهروندی نیازمندیم توضیح داد: نحوه‌ برخورد با همسایه، فواید کتاب و کتابخوانی، اهمیت دادن به فضای سبز و مسائلی از این دست در مجموعه انیمیشن تهرانی ها گنجانده شده است.

کارگردان انیمیشن «تهرانی ها» ادامه داد: سعی کردیم با داستان های جالب توجه و خلق موقعیت‌های طنز به این مقوله بپردازیم ازاینرو کاراکترها و فضاها، به عنوان عناصری ویژه برگرفته از زندگی روزمره‌ی شهروندان در این مجموعه انیمیشن طراحی شد.

رضوی همچنین یادآور شد: انیمیشن «تهرانی ها» با تکنیک انیمیشن سه‌بعدی رایانه‌ای کار شده و نرم‌افزارهای مختلفی در هر بخش مورد استفاده قرار گرفته است وپس از تایید داستان‌ها و استوری‌بورد هر قسمت، مستقیماً وارد مرحله‌ی تولید می‌شدیم.

این انیماتور در ادامه گفت: برای طراحی شخصیت های اصلی این انیمیشن اتود‌های فراوانی زدیم اما در نهایت نتیجه نهایی مطلوب شد.

رضوی به شخصیت های این مجموعه انیمیشن اشاره کرد و یادآور شد: احسان(پدر خانواده) شخصیت شوخ‌طبع و مهربانی دارد؛ در مقابل مینا (مادر خانواده) بسیار منظم و اهل حساب و کتاب است و مثل همه‌ی مادرها، به تربیت فرزندان خود اهمیت می‌دهد. همچنین سینا (پسر خانواده) کنجکاو و پر جنب و جوش است و خواهرش (بیتا) بسیار منظم و درس‌خوان است.

این انیماتور ادامه داد: جالب‌ترین شخصیت هم آغاجون (پدر احسان) است که به رحمت خدا رفته ولی همچنان خصوصیت‌های زمان حیات‌اش را حفظ کرده و در خواب و بیداری هشدارهایی را به احسان می‌دهد و کاراکترهای دیگر نیز به فراخور داستان حضور دارند.

خانواده آقای تهرانی یا «تهرانی ها» عنوان سریال طنز اجتماعی و فرهنگی است که در ۱۳ قسمت در اپیزودهای کوتاه، زندگی خانواده های قشر متوسط ایرانی، آدم های ساده با باورهای معمولی، را به تصویر می کشد.

این خانواده در تهران زندگی می کنند و داستان های آنها اکثراً جنبه های اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران با قومیت های مختلف را بیان می کنند.

تهیه کننده: موسسه تصویر شهر، سازمان فرهنگی هنری تهران.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.