انیمیشن موسیقی نواحی ایران از تلویزیون پخش می‌شود

با آهنگسازی طالبی کناری/

سینما پرس- گروه هفت هنر/ رضا طالبی کناری از ساخت موسیقی نواحی بر روی یک مجموعه انیمیشنی به نام «با من بخوان» خبر داد.

رضا طالبی کناری؛ آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینماپرس، گفت: در حال حاضر مشغول ساخت و نوشتن ادامه مجموعه موسیقی نواحی هستم که ۱۳ قسمت است و تا به امروز پنج قسمت آن ساخته شده و ۶ قسمت آن باقی مانده است.

وی افزود: در این مجموعه برای اولین بار در ایران کلیپ موسیقی نواحی بر روی انیمیشن ساخته شده است. قرار است این مجموعه به زودی از تمامی شبکه های تلویزیون پخش شود که البته پنج قسمت از آن تاکنون به پخش در آمده است.

این آهنگساز تصریح کرد: در این مجموعه که «با من بخوان » نام گرفته است موسیقی شهرهای یزد، خراسان، بختیاری، بندرعباس، ترکمن، کردستان، مازندران، لرستان و بقیه مناطق آماده شده است.

وی ادامه داد: تم موسیقی این مجموعه کاملا موسیقی نواحی و محلی ایران است و در آن از سازبندی های محلی و المان های خود شهرها استفاده کرده ایم. مثلا در آوردن موسیقی ایل بختیاری از کمانچه خراسان، از دوتار گیلان و سازهای کوبه ای بهره برده ایم.

طالبی کناری در پایان خاطر نشان کرد: تمامی قطعات این مجموعه که شامل ۱۳ قسمت می شود بی کلام بوده است و تنها ما در این مجموعه شاهد موسیقی نواحی نقاط مختلف کشور پهناورمان هستیم نه آواز و کلام.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۴۲۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.