اهالی جزیره ابوموسی با دیدن گیرنده به فرشتگان سلام کردند

۳۰م آذر ،

در برنامه هفت اعلام شد:

سینماپرس-گروه تلویزیون: مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در برنامه هفت، از نمایش فیلم های «سلام بر فرشتگان» و «گیرنده» برای اهالی جزیره ابوموسی در حاشیه برگزاری همایش «دور از سایه»داد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، شفیع آقامحمدیان، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی طی تماس تلفنی از جزیره ابوموسی با برنامه هفت گفت: «همایش علمی و پژوهشی «دور از سایه» با دعوت از ۹۰ مستندساز و فیلم‌ساز به مدت چهار روز از ۲۹ آذر تا ۲ دی ۹۱ در جزیره ابوموسی برپا شده است که در آن پنج کمیته مشغول به فعالیت می باشند».

وی افزود: «محمدعلی صفورا، دکتر حمید دهقان پور، دکتر فرشاد فرشته حکمت، روانبخش صادقی، مرتضی ندایی، مهدی مسعود شاهی، جهانگیر الماسی، مجید صالحی، جواد عزتی، محمد درمنش، نرگس آبیار، مهناز، مظاهری، مریم پوریامین، حبیب کاوش، ابراهیم معیری و … در این همایش حضور دارند».

آقامحمدیان ادامه داد: «تلاش شد در این همایش راجع به مفهموم سینمای تجربی در دنیا بشود و افسوس می خوریم که دیر این کار را انجام دهیم و تلاشمان نیز بر این است که براب چند ماه آینده نیز همایش دیگری با همبن موضوع برگزار کنیم».

وی در خصوص برآیند این همایش اظهار داشت: «حدود ۱۵ مقاله از فیلم سازان دریافت کرده ایم و عملکرد فعالیت این ۵ کمیته در همایش به صورت کتاب چاپ خواهد شد».

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در خصوص سبب برگزاری این جشنواره در جزیره ابوموسی بیان کرد: «می خواستیم فضایی را برای فیلمسازان فراهم کنیم تا اشخاص دور از دغدغه ها به این همایش و موصوعات مطرح شده در آن بپردازند همچنین این جزیره از لحاظ سیاسی نیز برایمان حائز اهمیت است».

وی در پایان اعلام کرد: دو فیلم «سلام بر فرشتگان» و «گیرنده» برای اهالی جزیره ابوموسی اکران شد که لا استقبال خوبی مواجه شد.

سرفصل‌های پژوهشی «همایش دور از سایه» شامل سینمای تجربی در حوزه تعاریف نظری، سینمای تجربی یا فیلم‌ساز تجربی، سینمای تجربی در حوزه روش و ابزار، سینمای تجربی و استانداردهای تولید، سینمای تجربی در حوزه پخش و مخاطب، سینمای تجربی از ایده و طرح تا فیلم‌نامه و… است.

انتهای پیام/ ع. ت ـ ب. ب

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۳۱۳


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.