اهالی خیابان پیروزی از نحوه قیمت گذاری املاکشان راضی نیستند

طرح تعریض خیابان پیروزی که قرار بود سال ۹۰ به اتمام برسد ، اکنون در پستی بلندی های قیمت گذاری املاک و توافق با مردم گیر کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ خیابان پیروزی یکی از خیابان هایی است که در طول انقلاب اسلامی خاطرات دلیر مردان بسیاری را از تظاهرات و پیروزی هایشان برای مردم این محله به یادگار گذاشت.
این خیابان قدیمی به عنوان شاه راه اصلی با بیش از ۷۰ سال قدمت امروزه ترافیک بسیاری را در خود جای داده است. این طور که مسئولین شهرداری منطقه ۱۴ می گویند و امیدواریم که این طور هم شود قرار است با اجرای طرح تعریض خیابان پیروزی تا پایان امسال ۱۵ متر به عرض این خیابان اضافه شود.
خالی از لطف نیست که بگوییم ابتدای سال ۹۰ بود که علی محمد نژاد شهردار سابق منطقه ۱۴ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این طرح تا ۴ ماه دیگر به اتمام می رسد و از آن جا که بیشتر املاک این خیابان تجاری هستند قیمت گذاری طبق بررسی های کارشناسی شده از متری ۹ میلیون تومان تا ۱۶ میلیون تومان انجام می شود.
پس از ۴ ماه این موضوع را از دکتر نوریان شهردار جدید منطقه ۱۴ جویا شدیم که گفت: این پروژه به دلیل طولانی بودن پروسه توافق با مردم و مالکان قطعا تا پایان امسال خاتمه می یابد.
همچنین وی پاسخ متقاضی را در خصوص مسئولان قبلی یعنی قیمت گذاری املاک و چگونگی توافق با مردم را اینگونه مطرح کرد: املاک بر اساس ارزش ملک و جایگاهشان کارشناسی شده که املاک تجاری متری ۷ تا ۱۲ میلیون تومان و مسکونی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که الحق والانصاف در این بازار خراب ملکی چه خواهد شد معلوم نیست.
از این اقدام که بگذریم با وجود اطلاعات دقیقی که شهرداری منطقه ۱۴ در اختیار ما گذاشت مجبور شدیم تا از مردم در این باره بپرسیم.
مسعود سالک ۷۲ ساله یکی از کسبه های قدیمی خیابان پیروزی می گوید: ملک من در این طرح قرار گرفته اخیرا چندین بار پیاده رو ها را خراب کردند بدون این که دوباره کاری را انجام دهند آن را تعمیر کنند. خودشان هم نمی دانند که باید چه کنند. تا به اکنون هیچ نامه ای را از شهرداری در این باره دریافت نکردیم و زمانی که مراجعه کنیم می گویند چند ماه دیگر رسیدگی می کنیم.
مبلغی که برای ملک  بنده تعیین شده متری ۱۰ میلیون است با این پول در خاتون آباد هم نمی توانم ملکی را خریداری کنم.
مرتضی سپهر ۴۲ ساله در ادامه صحبت های او می افزاید: چندین بار مراجعه کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. شهرداری منطقه ۱۴ پیشنهاد ۱۲ میلیون تومان را داده اما قیمت واقعی این ملک متری ۵۰ میلیون تومان است و این برای ما ضرر است. ما موافق هستیم که این طرح اجرا شود بسیار استقبال می کنیم اما واقعا نهایت بی انصافی است که ملکمان را با این تفاوت قیمت از ما خریداری کنند.
امیدواریم هر چه زودتر شاهد رفع این مشکلات و رسیدگی هرچه سریعتر شهرداری منطقه ۱۴ در این زمینه باشیم./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.