اهالی رسانه‌های تصویری بهتر می‌توانند فرهنگ تازه پوشش را در ذهن مردم نهادینه کنند

گردآوری شده به همت گروه فرهنگ خبرگزاری ممتازنیوز

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با هنرآنلاین

نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است، زمانی که فرهنگ تازه پوشش در جامعه جای خود را باز کند نمایندگان مجلس و دیگر دولت مردان هم از پوشیدن آن‌ها استقبال می‌کنند. اما در وهله اول اگر دولت مردان هم این لباس‌ها را نپوشیدند اهالی رسانه بهترین گزینه می باشند تا این لباس را در ذهن مردم نهادینه کنند. اهالی رسانه‌های تصویری به سادگی می‌توانند با شیوه‌های هنری جذاب و تبلیغات مناسب لباس بومی تازه را به جامعه بشناسانند.

سید علی طاهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص اولین جشنواره طراحی پوشاک مردان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: گرچه از جزئیات این تصمیم با خبر نیستم اما این می‌تواند قدم مثبتی در حوزه مد و لباس کشور باشد. زیرا هر زمانی که بحث پوشش و حجاب مطرح می‌شود ذهن‌ها به سمت و سوی پوشش خانم‌ها می‌رود در حالی که در اسلام هم به پوشش صحیح زنان و هم به پوشش صحیح مردان تاکید شده است.

وی ادامه داد: یک مرد هم موظف است در یک جامعه اسلامی لباسی را بپوشد که نشانگر باورهای بومی و مذهبی‌اش باشد. در این چند وقت اخیر مردان ما با هر لباسی وارد اجتماع می‌شدند و این آثار مخربی بر روی فرهنگ کهنه کشور ما می‌گذاشت. لباس‌های غربی طلایه‌داران این سپاه آسیب‌رسان بودند.

این نماینده مجلس افزود: فی نفسه لباس و نحوه استفاده از آن باید برای مردم جا بیفتد و ما این را به مردم القا کنیم که هر لباسی مکان خاصی را برای پوشیدن می‌طلبد و نباید هر لباسی را در هر مکانی به تن کرد. اگر ما بتوانیم با برگزاری این جشنواره برای اولین بار لباس‌های بومی و ایرانی را که با ارزش‌های اسلامی همراه است جایگزین بعضی مدل‌های غربی کنیم یعنی جشنواره موفقی برگزار کرده‌ایم. اما هنوز چون کاری انجام نشده و نتیجه‌ای مشخص نیست نمی‌توان حکم روشنی از این موضوع داد.

طاهری گفت: البته نباید در این برنامه ریزی‌ها نیازهای روز جامعه را فراموش کرد. نیاز روز، طبیعی‌ترین نیاز جامعه است که در این شرایط باید به آن توجه ویژه کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که اگر لباسی بومی به عنوان لباس ملی مردان برگزیده شود، نمایندگان مجلس و دیگر دولت مردان حاضر به پوشیدن آن می باشند یا خیر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: همان‌طور که پوشیدن لباس‌های دیگر در جامعه عرف شده است و این عرف تا جا افتادن زمان بسیاری را مطالبه کرده این لباس‌ها هم به همین سرنوشت دچار خواهند شد. زمانی که این لباس‌ها در جامعه جای خود را باز کند نمایندگان مجلس و دیگر دولت مردان هم از پوشیدن آن‌ها استقبال می‌کنند. اما در وهله اول اگر دولت مردان هم این لباس‌ها را نپوشیدند اهالی رسانه بهترین گزینه می باشند تا این لباس را در ذهن مردم نهادینه کنند. اهالی رسانه‌های تصویری به سادگی می‌توانند با شیوه‌های هنری جذاب و تبلیغات مناسب لباس بومی تازه را به جامعه بشناسانند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.