اهالی موسیقی یاد و خاطره بهرام سارنگ را گرامی می‌دارند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

اهالی موسیقی ۱۹ مرداد در فرهنگسرای ارسباران گردهم می‌آیند تا یاد و خاطره بهرام سارنگ خواننده فقید موسیقی ایرانی کشورمان را گرامی بدارند.

به گزارش هنرآنلاین، این مراسم که از ساعت ۱۸ در آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران آغاز می گردد با اجرای برنامه هایی چون سخنرانی پیرامون شخصیت و جایگاه زنده یاد بهرام سارنگ، پخش کلیپ هایی از اجراهای این خواننده فقید و چند اجرای موسیقی همراه خواهد بود.

در این مراسم که مجری گری آن را سهیل محمودی بر عهده دارد گروه موسیقی«ویستا» به سرپرستی ابراهیم ابراهیمی و خوانندگی وحید تاج در این برنامه اجرا خواهد داشت.

همچنین گروه موسیقی آذری با همراهی کمانچه جابر اطاعتی، نقاره وحید اسداللهی، تار مریم سروش و آواز رشید وطن دوست دومین اجرای این برنامه برعهده خواهد داشت.

در بخش دیگری از این مراسم دو نوازی سنتور و تمبک با اجرای آثاری از فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان و رضا شفیعیان و سخنرانی اساتید موسیقی و خاطره گویی فاضل جمشیدی برگزار خواهد شد.

بهرام سارنگ خواننده خوش صدای موسیقی ایرانی، ۱۸ شهریور ماه پس از گذراندن یک دوره بیماری سرطان دار فانی را در امریکا وداع گفت و پیکرش توسط خانوده اش برای خاکسپاری به ایران منتقل شد.

بهرام سارنگ متولد ۱۳۳۰ در میانه بود و با موسیقی از طریق برنامه گل های رادیو آشنا شد. او در ۱۳سالگی به آموختن ویولن پرداخت و همزمان با مقدمات تئوری موسیقی آشنا شد، ۱۵ ساله بود که اولین اجرای آواز در صحنه را تجربه کرد و در ۱۷ سالگی آوازش از رادیو تبریز پخش شد.

در سال ۱۳۵۰ به تهران آمد و ردیف های آوازی را از محمود کریمی و اسماعیل مهرتاش فراگرفت و در سال ۱۳۵۶ آواز او از رادیو ایران پخش شد. از سال ۱۳۶۷ همکاری خود را با انجمن موسیقی ایران و واحد موسیقی رادیو و تلویزیون و گروه های موسیقی آغـاز کرد و کنسرت های فراوانی را در ایران و خارج از کشور برگزار کرد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.