اهتمام به سدسازی، توسعه همه‌جانبه را به دنبال دارد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه امروزه سدسازی یکی از مقوله‌هایی است که اکثر کشورها آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند، گفت: این در حالی است که اهتمام به امر سدسازی، توسعه همه‌جانبه استان را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ممتاز ؛ حسین مهدی‌نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه استان زنجان برای سدسازی به اختصاص اعتباری در حدود ۳ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، افزود: در صورت تخصیص این میزان اعتبار، می‌توان در امر سدسازی که یکی از اولویت‌های توسعه استان به‌شمار می‌رود، گام‌های بسیار بلندی برداشت که امیدواریم این مهم هر چه زودتر محقق شود تا بتوانیم در این زمینه که تا به امروز اقدامات شایانی صورت گرفته است، پیشرفت‌های روزافزونی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه یک‌هزار و ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب در استان زنجان از طریق بارندگی تولید می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که استان زنجان در زمینه سدسازی یکی از پیشگامان کشور است، به طوری که پس از خوزستان به عنوان دومین قطب سدسازی در کشور تلقی می‌شود که در صورت اختصاص اعتبار مورد نیاز استان در زمینه سدسازی، خواهیم توانست جایگاه خود را در این امر حفظ ‌یا حتی آن را ارتقاء دهیم.

این مسوول با بیان اینکه ۵۸۰ میلیون مترمکعب از آب‌های استان در بخش کشاورزی سنتی مصرف می‌شود، ادامه داد: این مقدار آب از طریق پمپاژ و بندهای انحرافی توسط کشاورزان بومی برداشت می‌شود. همچنین ۱۵۰ میلیون مترمکعب از آب استان زنجان برای رهاسازی زیست‌محیطی مصرف می‌گردد. در ضمن یک‌هزار و ۱۶۰ میلیون متر مکعب باقی مانده توسط طرح‌های شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان در پشت سد نگهداری می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‌ای زنجان در ادامه از وجود ۶۲ طرح آبی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان زنجان در زمینه اجرای به هنگام طرح‌های آبی نیز جزو مناطق موفق در کشور به‌شمار می‌رود که در حال حاضر این تعداد طرح در مراحل مختلف، از جمله مطالعه، راه‌اندازی و آبگیری است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.