اهتمام ویژه دولت برای برداشتن گام‌های بلند در مسیر رشد و پیشرفت خراسان رضوی

رییس جمهور در جلسه کارگروه اشتغال خراسان رضوی عنوان کرد:

احمدی نژاد گفت: دولت در این زمینه آمادگی دارد تا هرگونه حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در نشست مشترک شورای عالی اشتغال و کارگروه اشتغال استان خراسان رضوی، روند تولید و سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شرایط این استان نسبت به سالهای گذشته تغییرات مثبتی داشته که این روند باید با قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

رییس جمهور اضافه کرد: در استان خراسان رضوی علاوه بر صنعت، زمینه ها و قابلیت های فراوانی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها گام های بلندی در جهت رشد اقتصادی در بخش های کشاورزی، معدن، گردشگری و صادرات و واردات برداشت.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مسوولین استان خراسان رضوی در سال جاری برای برداشتن گام های ویژه در بخش کشاورزی، گفت: دولت در این زمینه آمادگی دارد تا هرگونه حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورد.

وی تمرکز بر استعداد ها، ظرفیت های طبیعی و خدادادی استان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای استفاده از استعداد های طبیعی استان نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت و امیدواریم خراسان رضوی جایگاه نخست را در تولید و صادرات کسب کند چراکه پیشرفت این استان موجب رشد و ترقی استانهای همجوار نیز خواهد شد.

رییس جمهور همچنین از اهتمام دولت برای اصلاح نظام بانکی و مالیاتی کشور خبر داد و تصریح کرد: امسال اصلاح نظام بانکی و مالیاتی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد هرچه زودتر روند این اصلاح آغاز شود.

دکتر احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه نظام بانکی کشور باید به صورت کاملاً شفاف و بر اساس عقود اسلامی به فعالیت سالم اقتصادی بپردازد، اظهار داشت: البته مبارزه با برخی مسائل موجود در این سیستم، کار دشواری است اما دولت مصمم است با تمام توان در این زمینه گام بردارد.

در این جلسه همچنین پیش از سخنان رییس جمهور، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور نیز با بیان اینکه دولت به طور ویژه موضوع اشتغال جوانان را در دست پیگیری دارد، گفت: تلاشی که دولت برای اشتغالزایی در دستور کار خود قرار داده است بسیار فراتر از وضعیت معمول بوده و نگاه ویژه ای به موضوع اشتغالزایی دارد.

در این جلسه که استاندار خراسان رضوی، شماری از اعضای هیات دولت و مدیران عامل بانکها حضور داشتند، استاندار گزارشی از نمای کلی وضعیت، جمعیت و اشتغال استان ارائه و پیشنهادات و مشکلات مربوط به اشتغال استان را مطرح کرد.

در این نشست همچنین مشکلات و پیشنهادات مختلفی مطرح شد و تصمیماتی نیز در راستای توسعه اشتغال استان اتخاذ گردید.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.