اهداء کمک نقدی ۵۰ هزار دلاری استانداری توکیو به آسیب دیدگان زلزله اخیر ایران

به گزارش خبرگزاری مهر،آکی یاما معاون استاندار توکیو ضمن حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو به نمایندگی از استانداری توکیو، مبلغ مورداشاره را به سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو تقدیم کرد.

در این نشست کوتاه، طرف ژاپنی مراتب همدردی دولت وملت ژاپن را پیرامون این مسئله ابلاغ و ابراز امیدواری کرد روند بازسازی مناطق آسیب دیده هرچه سریع تر انجام گیرد.

وی همچنین از کمک های جمهوری اسلامی ایران پس از حوادث ۱۱ مارس ۲۰۱۱ میلادی و ارسال کمک های اهدایی جمهوری اسلامی ایران و همچنین بازدید عراقچی سفیر وقت از مناطق آسیب دیده زلزله توهوکو تقدیر کرد.

در این دیدار رضا نظرآهاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو نیز ضمن تقدیر از این اقدام انساندوستانه استانداری توکیو، اظهار داشت خوشبختانه مناسبات میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همواره در شرایط مطلوب بوده و هیچ نقطه تاریکی در این ارتباط وجود ندارد و امیدواریم این روند با همکاری دو طرف همچنان تداوم یابد.

وی در ادامه افزود متاسفانه هر دو کشور در ارتباط با حوادث طبیعی نظیر زلزله شرایط مشابهی دارند ولی امیدواریم که دیگر هرگز این گونه حوادث در هیچ یک از دو کشور روی ندهد. تجربیات گذشته حاکی از آن است که همواره در موارد سخت و در مواقع بروز این گونه حوادث ملت های ایران و ژاپن در کنار یکدیگر بوده اند و حضور معاون استانداری توکیو در جهت اهداء کمک نقدی به مردم آسیب دیده از زلزله اخیر موید همین امر است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به وجود زمینه های مختلف همکاری میان طرفین، بر امکان تبادل تجربیات دو کشور در زمینه چگونگی مقابله با حوادث و بلایای طبیعی تاکید کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش همکاری در این خصوص ابراز داشت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.