اهداء ۷۸ تابلو از آثار شاخص دوران کوبیسم به موزه متروپولیتن

۱۷اردیبهشت،

لئونارد لادر، مجموعهدار ثروتمند آثار هنری به تازگی مجموعه‌ای شاخص از آثار سبک کوبیسم را که ارزش آن بیش از یک میلیارد دلار برآورد می‌شود را به موزه متروپولیتن نیویورک اهداء کرد.

به گزارش هنرآنلاین، مجموعه‌ اهداء شده از این کلکسیونر ۸۰ ساله، شامل ۷۸ تابلو از آثار هنرمندان صاحبنامی همچون؛ پابلو پیکاسو، جورج براک، هوان گریس و فرنان لژه را دربرمی‌گیرد.

موزه متروپولیتن نیویورک نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مجموعه اهداء شده از سوی لئونارد لادر، شامل بعضی از مهمترین آثار برجسته دوران کوبیسم است که تا به حال در هیچ کجای دنیا در معرض نمایش عمومی قرار نگرفته است.

بنابر این گزارش، مجموعه تابلوهای کوبیسم لئونارد لادر، که یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌هایی است که تاکنون در دنیا از این آثار گردآوری شده، قرار است پائیز سال ۲۰۲۲ میلادی پس از رونمایی در یک نمایشگاه بزرگ در معرض دید عموم قرار بگیرد.

مکتب کوبیسم یکی از اثرگذارترین جنبش های هنری قرن بیستم تلقی می گردد و کوشش هنرمندان مبدع و پیرو این سبک را برای به تصویر کشیدن جهان در دو بعد، تبلور بخشیده است.

گفتنی است، موزه متروپولیتن نیویورک که چندی پیش یک مرکز تحقیقاتی تازه را برای پژوهش بر آثار هنر مدرن با بودجه در حدود ۲۲ میلیون دلار راه‌اندازی کرد، از لئونارد لادر به عنوان یکی از حامیان مالی این مرکز نام برده بود.

انتهای پیام/ ۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.