اهدای دست‌های مصنوعی به فیلمبردار حادثه دیده سینمای ایران +عکس

با اهدای دو دست مصنوعی به مصطفی کرمی فیلمبردار حادثه دیده سینما و همچنین وعده معرفی مدیران جدید طی امروز و فردا،‌ مراسم ضیافت افطار سازمان سینمایی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم که ـ ۸مرداد ماه ـ با حضور جمعی از سینماگران برگزار شد،‌ جواد شمقدری ـ رئیس سازمان سینمایی- در سخنان کوتاهی با اظهار امیدواری از اینکه سینمای ایران به جایگاه و منزلت واقعی‌اش برسد گفت: از فردا یا پس فردا مدیران جدید معرفی می‌شوند و باید همه کمک کنند تا سازمان سینمایی در ساختار جدیدش، آینده روشن‌تری را برای سینمای ایران تضمین کند.

Amir KHoloosi (5 of 5).jpg

در ادامه شجاعی ـ مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان ـ با ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده این صندوق اظهار کرد: طی امسال یا سال گذشته همه متقاضیان بیمه تکمیلی را بیمه کردیم و شعبه بیمه ایران در محل ساختمان مرکزی صندوق دایر شد تا هنرمندان زحمت کمتری را برای کارهایشان متقبل شوند.
وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه صندوق سه برابر شده اما در برابر تسهیلات و وام مورد تقاضای هنرمندان با مشکل کمبود بودجه مواجه هستیم امیدوارم این بودجه بیشتر شود تا نقایص مرتفع گردد.
سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سخنان کوتاهی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید با ابزار هنر بتوانند محتوا و مضمون متعالی ارائه دهند خاطر نشان کرد: باید متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی در سینما کار کرد. ما افسانه‌های زیادی داریم که می‌تواند مورد استفاده هنرمندان عزیز قرار گیرد.
سید احمد میرعلائی ـ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی- هم پس از صحبت‌های وزیر پشت تریبون قرار گرفت و با نام بردن از درگذشتگان در سال گذشته یاد آنها را گرامی داشت.
وی همچنین با نام بردن از هنرمندانی که در بستر بیماری هستند برایشان آرزوی سلامتی کرد.

http://media.isna.ir/content/Amir%20KHoloosi%20(1%20of%205).jpg/6

میرعلائی اظهار کرد: خوشبختانه پس از پیگیری‌هایی که انجام شد، مصطفی کرمی فیلمبرداری که چند سال پیش در حین کار دچار برق گرفتگی و قطع دست‌هایش شده بود امروز صاحب دو دست شد که قابل حرکت هستند و امیدوارم بتواند وارد سینمای حرفه‌ای شود.
سپس مصطفی کرمی از افرادی که او را به زندگی برگردانده‌اند تشکر کرد.
مصطفی کرمی ۵ سال قبل بر اثر حادثه‌ای در حین فیلمبرداری یک کار مستند مصدوم شد و دو دست و تمامی انگشتان پای خود را از دست داده است.
در ادامه‌ی برنامه‌ی ضیافت افطار سازمان سینمایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ رئیس سازمان سینمایی،‌ مدیر عامل بنیاد سینمای فارابی و محمد رضا شرف‌الدین و حسن نجاریان یک جلد کلام الله مجید به مصطفی کرمی اهداء شد تا او کار با دستان مصنوعی‌اش را با قرآن آغاز کند.
به گزارش ایسنا، اکبر عبدی، سیدضیاء هاشمی، مصطفی و مرتضی شایسته، محمدرضا شریفی‌نیا، احمد نجفی، محسن علی‌اکبری، حسین فرحبخش، حبیب کاوش، سعید اسدی، محسن دامادی، داریوش بابائیان، علی سرتیپی،رضا داودنژاد، پوران درخشنده، اصغر شاهوردی، سید هادی منبتی، علیرضا سجادپور، محمدرضا عباسیان، بهمن حبشی، سعید رجبی‌‌ فروتن از جمله حاضران این برنامه بودند.
اجرای این برنامه را حمیدرضا دیبایی برعهده داشت.


سیمرغ | تازه های فرهنگ و هنر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.