اهدای خون در همه فصول سال ضروری است

۰۶م آذر ،
ممتاز نیوز : مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به افزایش مراجعات مردم به پایگاههای خونگیری در دهه اول محرم، تاکید کرد: مردم باید به گونه‌ای برای اهدا خون خود برنامه‌ریزی کنند که در یک زمان خاص، تراکم بیش از حد نباشد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر غلامرضا توگه گفت: سازمان انتقال خون همیشه به ذخایر خونی نیاز دارد و مردم نباید تنها در یک زمان خاص خون اهدا کنند.
وی افزود: سازمان بهداشت جهانی، فعالیت و ارتقای ایران در زمینه انتقال خون در منطقه مدیترانه شرقی را نمونه می داند  و معترف است در این منطقه تنها کشور ترکیه رقیب ماست که البته ایران از لحاظ کمیت و کیفیت رتبه بهتری دارد.
 
توگه ادامه داد: در دورانی که بیماریهای عفونی و ویروسی مانند ایدز جولان می‌دهند، پیشرفت سازمان انتقال خون کشور به حدی است که در سالروز جهانی اهدای خون سازمان بهداشت جهانی ایران را در زمره ۵ کشور برتر در پیشرفت و ارتقای ‌خون قرار داده است.
 
وی با اعلام اینکه در فصول سرد سال به خاطر شیوع بیماریهای ویروسی، با کاهش ذخایر خونی مواجه می‌شویم، تاکید کرد: در دهه محرم بسیاری از مردم به خاطر نذر یا دیگر اعتقادات می‌آیند و خون اهدا می کنند اما باید بدانیم که اهدای خون همیشه اجر دارد و مخصوص دوره‌ای خاص نیست و این افزایش مراجعات اهداکنندگان در این ایام به پایگاههای انتقال خون، مشکلاتی ایجاد می‌کند.
 
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران افزود: اگر کسی در این دهه خون اهدا کند تا ۳ ماه بعد نمی‌تواند خون بدهد ولی ما همیشه به ذخایر خونی نیاز داریم و مردم باید به گونه‌ای برای اهدا خون برنامه‌ریزی کنند که در یک زمان خاص، تراکم بیش از حد نباشد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.