اهدای یارانه‌ بعضی اشخاص به بیماران صعب‌العلاج

ایران > دولت– ممتازنیوز:
وزیر کار پیش‌بینی کرد که بعد از پایان ثبت‌نام هدفمندی یارانه‌ها، اشخاصی برای اهدای یارانه‌های خود به نفع بیماری‌های خاص و صعب العلاج پیش‌قدم شوند.

ایسنا نوشت: علی ربیعی در حاشیه همایش راهکارهای خروج اقتصاد ایران از شرایط رکود تورمی گفت: هنوز آمار انصراف دهندگان دریافت یارانه مشخص نشده ولی خوشبختانه مردم با توجه به بضاعتشان استقبال کرده‌اند و در حد قابل قبولی در جهت اهداف دولت پاسخ داده‌اند که ما از آن ها راضی هستیم.

وی در پاسخ به اینکه منابع حاصل از هدفمندی‌ یارانه‌ها به چه شکل توزیع خواهد شد؟ گفت: هر چه منابع آزاد شود به سمت رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان و اشتغال سوق خواهد یافت.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت بنا دارد بخشی از منابع هدفمندی‌ یارانه‌ها را به سمت بهزیستی، کودکان کار، کمیته امداد امام خمینی و معلولان و کودکان فاقد سرپرست سوق بدهد و بخش دیگر را صرف درمان و امنیت غذایی مردم کند.

ربیعی ادامه داد: علیرغم اینکه رسانه‌های خارجی تلاش کردند در جریان ثبت نام موج اسم نویسی در داخل کشور راه بیندازند اما خوشبختانه مردم با اقدام خود دولت را به سمت تحقق اهداف پیش بینی شده نزدیک کرده اند.

وی در ادامه با بیان این‌که انصراف دهندگان از دریافت یارانه از مزایایی که دولت در نظر گرفته بهره‌مند می‌شوند، افزود: این اشخاص کارت هایی دریافت می‌کنند که براساس آن از بعضی مزایای تقویتی و حمایتی مورد نظر دولت استفاده خواهند کرد.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی پیش بینی کرد: پس از پایان ثبت نام اشخاص برای اهدای یارانه‌های خود به نفع بیماری‌های خاص و صعب العلاج پیش قدم شوند و یارانه خود را در خدمت نیازمندان واقعی قرار بدهند.

ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که منابع حاصل از هدفمندی‌ یارانه‌ها آزاد شود دولت مشاغل روستایی را هم مورد توجه قرار خواهد داد و در جهت کمک به کاهش هزینه‌های درمان مردم و اشتغال برنامه ریزی خواهد کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.