اهمیت اهدا نمایندگان خون مستمر برای بیماران پرمصرف

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

با توجه به دسته بندی اهدا نمایندگان خون، گروه اهدا نمایندگان مستمر از جمله گروه های قابل اعتمادی می باشند که نیاز گروه های پرمصرف را فراهم می نمایند.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان ؛دکتر اسلامی رئیس سازمان انتقال خون تهران در نشست خبری سازمان در این خصوص گفت: اهدا نمایندگان خون به سه دسته تقسیم می شوند، گروه اول گروهی می باشند که برای اولین بار برای اهدای خون اقدام می نمایند.

گروه دوم گروهی می باشند، که در طول زندگی خود ۱ بار اقدام به اهدای خون نموده و گروه اهدا نمایندگان مستمر گروهی می باشند که در کمتر از یک سال حداقل ۲ بار اقدام به اهدای خون نموده اند.

وی گفت: در میان این سه گروه، گروه اهدا نمایندگان مستمر از اهمیت خاصی برخوردار است و سبب این اهمیت این است که چون این اشخاص در ظرف یک سال حداقل ۲ بار مورد آزمایش قرار می گیرند نسبت به سالم بودن خونشان اطمینان بیشتری وجود دارد و می توان برای بیماران پرمصرف از خون این گروه به راحتی استفاده نمود.

اسلامی در خصوص آمار مراجعه در قالب این ۳ گروه گفت: امسال گروه بار اول ۲۸ درصد، گروه با سابقه ۲۸ درصد و گروه مستمر ۴۴ درصد از مراجعین به سازمان انتقال خون را تشکیل می دهند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.