اهمیت وجود مراکز مشاوره و روان درمانی در مراکز دانشگاهی

۲۴م آذر ،

دانشجویان به سبب فشار تحصیل ،دلهره ،امتحان و مسائل حاد عاطفی و بطور کلی مسائل رشد و بلوغ عاطفی دچار افسردگی می شوند،به همین سبب اهمیت وجود مراکز مشاوره و روان درمانی در مراکز دانشگاهی احساس می گردد.

علی طلایی، کارشناس ارشد روانپزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: زندگی دانشجویی بر حسب این که موقعیت تازه ای به حساب می آید می تواند زمینه ساز انواع استرس ها برای دانشجویان باشد.

وی گفت: تامین سلامت انسانها امروزه یک هدف اصلی و مهم برای توسعه اجتماعی اقتصادی جامعه محسوب می گردد و جهت تحقیق تامین سلامتی ،امروزه به بهداشت روانی توجه خاصی شده است.

طلایی تصریح کرد: افسردگی یکی از رایج ترین انواع ناراحتی های روانپزشکی است که سبب مراجعه به روانشناسان و متخصصین بهداشت روانی می گردد. افسردگی احساس بیمارگونه غم و اندوه است که با درجاتی از رکود واکنشها همراه است و دانشجویان به سبب فشار تحصیل ،دلهره ،امتحان و مسائل حاد عاطفی ،اجتماعی و بطور کلی مسائل رشد و بلوغ عاطفی دچار آن می شوند.

این کارشناس ارشد روانپزشکی اظهار کرد: اهمیت وجود مراکز مشاوره و روان درمانی در مراکز دانشگاهی با راهنمایی روانپزشک ضروری است و  با توجه به ارتباط بین میزان افسردگی و فاکتورهای حمایت اجتماعی و عزت نفس در دانشجویان، ایجاد و ارتقای کیفیت و کمیت مراکز بهداشت روانی و مشاوره با تاکید بر آموزش مهارتهای زندگی در محیط های دانشجویی از ضروریات است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.